Последователи

четвъртък, 24 март 2011 г.

Автентичен - РОДОПСКИ КАЧАМАК





ПРОДУКТИТЕ СА:
царевично брашно ....или царевичен грис с него става по бързо и лесно
сол, 1 пакетче масло




Царевичният грис се приготвя по рецептата от опаковката му.
В тава го изсипваме и с дървена лъжица която постоянно се топи в препърженото масло се намачква и разпределя равномерно .
С обикновена лъжица правим дупчици като пак я потапяме в маслото да не залепя качамака по нея.
Щом сме готови с дупките маслото се препържва хубаво и се залива качамака.
Ние го обичаме така натурално без допълнителни неща отгоре пък и това си е автентичната Родопска рецепта.

По желание наръсете сирене , или пръжки ,или ситно нарязани и запържени месца свински да бъдат друго месо не върви.
ЯДЕ СЕ ТОПЪЛ !

6 коментара:

  1. Качамака изглежда много добре! И аз правя от време на време:)

    ОтговорИзтриване
  2. БЕНИ този си ни е любим и много го обичаме в къщи.

    ОтговорИзтриване
  3. Изглежда страхотно. Ще го приготвя със сигурност

    ОтговорИзтриване
  4. Оооо, чуден!
    По добруджански го запържваме с олио и червен пипер + наръсено сирене:) Някои и сланинка добавят.
    Аз лично го ям + петмез или концентриран домашен сироп:)
    Много любимо ястие:)

    ОтговорИзтриване
  5. ИСТИНСКИЯТ РОДОПСКИ КАЧАМАК СЕ ПРАВИ ОТ ЦАРЕВИЧНО БРАШНО А НЕ ОТ ГРИС/ТОГАВА ТАКОВА НЕЩО Е БИЛО НЕПОЗНАТО.МЕЛНИЦИТЕ СА БИЛИ ПО-ПРИМИТИВНИ И БРАШНОТО Е БИЛО ЕДРО.
    ОТГЛЕЖДАНЕТО НА СВИНЕ НЕ Е БИЛО ХАРАКТЕРНО ЗА РОДОПИТЕ/НЕ ПО РЕЛИГИОЗНИ А ПО ДРУГИ ИКОНОМИЧЕСКИ ПРИЧИНИ/СВИНСКОТО МЕСО НЕ ПРИСЪСТВА В ИСТИНСКАТА РОДОПСКА КУХНЯ.кАЧАМАКА СЕ НАРЪСВА СЪС СИРЕНЕ ИЛИ СЪЗДЪРМА.ПОЗДРАВИ ЗА ВСИЧКИ КОИТО НЕ ИСКАТ ДА СЕ РАЗПРОСТРАНЯВАТ МИТОВЕ А ПРОВЕРЕНИ ОТ ФАКТИТЕ НЕЩА

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте,аз съм от родопите и леля ми и майка ми винаги са ми правили родопски качамак с царевично брашно,варени картофи и мас.Благодаря много за рецептата за домашната пита,стана страхотна но не успях да я направя толкова красива като на снимката . :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...