Последователи

четвъртък, 5 април 2012 г.

Пшеница



Предлагам ви много стара Родопска рецепта , на едно много лесно и безумно вкусно традиционно ястие от моя край.




Продукти
250гр-грухана пшеница
1литър -прясно мляко
1/2 пакет - краве масло
сол




Приготвяне
Измиваме добре пшеницата и я варим до готовност с вода и маслото.
Оставяме я да поеме водата за около 30 мин. И ДА СЕ РАЗПУКА ХУБАВО.
Прибавяме прясното мляко и слагаме на котлона да ври при непрекъснато бъркане.
Когато се сгъсти до желаната гъстота, сваляме от огъня и посоляваме на вкус.
Сервира се топла.
Студена също е много хубава.

Горещо препоръчвам това е еликсир, който едва ли някъде ще имате възможност да опитате.

23 коментара:

  1. Зиче.... неее, не може да бъде! Баба правеше абсолютно същата!! Уникална вкусотия, много, много ти благодаря за рецептата, веднага си я записвам!...

    ОтговорИзтриване
  2. Ще опитам :) обичам разни подобни неща за хапване :)

    ОтговорИзтриване
  3. Мария, радвам се че съм ти навяла спомени и рецептата вече я имаш за да си я направиш.
    Само който е опитвал тази вкусотия знае за какво говоря.
    Утре бягай да си купиш пшеница и си я направи става бързо.
    Ппегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Зори щом обичаш такива неща няма начин да не ти хареса тази рецепта.
    Ако я опиташ сподели дали ти допада.
    Хубава и прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Зиче,много интересно приготвена пшеница. Никога до сега не съм виждала,нито чувала за този начин и е доста заинтригуващ.
    Несъмнено ще е много вкусно.Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  6. Зиче, това ястие е чудесно,задължително ще го пробвам!
    Да попитам грухана пшеница ли ползваш?
    Бих пробвала сладък вариант...
    Поздрави и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  7. Зиче, представих си вкуса и ще го направя.Аз си купих оня ден за един десерт на Ванчето,но ще има и за тази рецепта като прибавя и захар-може би ще стане нещо като сутляш....Благодаря че я сподели!

    ОтговорИзтриване
  8. Зиче, представих си вкуса и ще го направя.Аз си купих оня ден за един десерт на Ванчето,но ще има и за тази рецепта като прибавя и захар-може би ще стане нещо като сутляш....Благодаря че я сподели!

    ОтговорИзтриване
  9. Във вашия край всичко е толкова вкусно,а и ти си му майстор,Здравче!
    Прегръдки,приятелко и усмихнат петък!

    ОтговорИзтриване
  10. Изненада ме, че това не е десерт. Интересно наистина. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ви приятели за хубавите коментари.
    Наистина това е уникална вкусотия.
    Аз ви я представих така както са я правили пра пра поколенията .
    Слагала съм и захар става като сутляж но на мен така повече ми харесва солено.
    МИРЕ, грухана пшеница да такава се слага.В рецептата съм го споменала в продукти.
    Хубав и спорен ден на всички ви!

    ОтговорИзтриване
  12. Зичка, чудно си пременила блога си за Великден :) , и с тази рецепта ме разби ...много ми хареса ! Обичам жито и ще я пробвам непременно ! Чао мила и спокойни почивни дни ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  13. Здравче, и аз като Ивана съм очарована от новата визия на блога - разкошно нежно зелено, в унисон с пролетта...благодаря за рецептата, предполагам е много вкусна тази пшеница. Като я видях, помислих, че ще е сладка, много интересен ще е вкусът на солената, ще опитам.
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  14. Много интересна рецепта, Зиче! Не съм срещала досега!
    А каква снимка имаш - нова премянка на блога, страхотна!

    ОтговорИзтриване
  15. Зиче,.... първо поздравление за чудесното оформление на болгчето ти! Много свежо и красивичко е с всичките тези цветове, яйца и цветя!!!
    Никога не съм опитвала да правя подобно ястие и.... ми беше невероятно интересно твоето традиционно Родопско ястие! Изглежда много примамващо и апетитно! Благодаря ти за чудесната рецепта!!! Честита Цветница! Желая ти много цветно настроение и приятни моменти през почивните дни и те прегръщам сърдечно!

    ОтговорИзтриване
  16. Честита Цветница, Зиче! с пожелания за много здраве и щастие! И цветен живот:)!

    ОтговорИзтриване
  17. Честит имен ден,приятелко мила!Бъди здрава и все така енергична,обичана и отличен кулинар!Прекрасен празник,Здравче!

    ОтговорИзтриване
  18. Благодаря ви мили приятели за страхотните коментари ,за прекрасните пожелания за именният ми ден.

    ОтговорИзтриване
  19. Честит имен ден Здравче
    да си много здрава и с гордост да си носиш името,все така лъчезарна и силна
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  20. Мила, Зиче!
    Аз пшеница незнам дали ше ям, но искам да те поздравя на този толкова хубав празник, за прекрасното име, което носиш!! Бъди здрава като него и продължавай да ни засипваш с българщина- твоите рецепти са едни от най- нашенските, които виждам в пространството!!!
    Хубав празник, мила и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  21. Зиче, непременно ще я пробвам тази рецепта. Моята малка дъщеря не може да яде ориз и затова не мога да правя мляко с ориз. Предлагаш ми интересна алтернатива :)
    Поздрави и пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  22. Зиче,благодаря за страхотната рецепта!
    Вчера е пробвах и останах много приятно изненадана!
    Идеална за закуска или вечеря!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  23. Привет, Зиче :)
    Преди малко попаднах в твоето местенце (след кратко търсене) и моментално се намуших в родопските ти гозби. Много летни ваканции съм карала като дете (че и по-голяма) в Родопите и обожавам този дивен край и традиционните му рецепти. Облизвах се на всяка рецепта в рубриката, но тази чувам за първи път. Много си падам по подобни млечно-зърнени неща и мисля скоро да си направя от тази "пшеница". Огладнях по никое време... :)
    Поздрави и лека нощ :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...