Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

вторник, 17 април 2012 г.

Козуначено руло и кифлички и още нещо ...

РУЛОТО



КИФЛИЧКИТЕ




От това тесто направих едно руло и кифличките.

ПРОДУКТИ
3- яйца отделям единият жълтък за намазване
200 мл - прясно мляко;
1 пак. суха мая на д-р Йоткер
щипка сол
5-6 с.л. захар + 1 с.л.-подсладител (обичаме го по сладко ,може и без подсладителя)
25 гр. разтопено масло,
25гр-разтопена мас
около 450-500 гр. брашно
ванилия.



Пълнеж за рулото
шипков мармалад,
счукани орехи
Може шоколад да сложите и друг мармалад стафиди сухи плодове по ваше желание



ПРИГОТВЯНЕ
Тестото омесих без мазнината и оставих да втаса около 1ч..
След това премесих отново, като малко по малко добавях разтопеното масло и мас .
Получих хубаво козуначено тесто, което разделих на 2 части.
Първата част разделих на три и всяка разточих на правоъгълна кора 1см дебела.
Намазах с мармалада и поръсих обилно с орехи.
Навих на руло така процедирах и с другите две части.
Сплетох рулата и сложих в намаслена продълговата форма .
Втората разточих на кръг с дебелина около 1-1,5 см и разрязах на 8 части.
Оформих кифличките, като сложих блокчета шоколад и малко орехи счукани.
Завих с кърпи и оставих да втасват на топло във фурната на 40- 50 градуса.
Когато втасаха хубаво , намазах със смес от разбит жълтък, малко масло и мляко.
Поръсих с маково семе, и счукан небет шекер или захар на кристали.
Пекат се на 190 градуса до суха клечка.






За мен най важните неща за хубав козунак и козуначено тесто са:
Топли продукти на стайна температура преди месене.
Повечко месене, ако се меси на машина да се пуска два пъти програмата за месене.
Тестото да е меко.
Да се сипва мазнината ВЪВ ВЕЧЕ ОМЕСЕНОТО ТЕСТО по лъжички докато я усвои тестото .
Да втаса хубаво тестото, да удвои обема си, като го докоснеш да е като памук.
Да се пече на не силна фурна, аз пека на 180 градуса.
Да пробва със клечка и когато е суха да се остави още поне 5 минути
Да не се вади топъл от тавата а да е изстинал тогава.






И още нещо ...:)






И няколко снимки на моите яйца боядисани със салфетки.




На салфетка /но под нея да има найлонче /слагам бои разноцветни така ,че да се напои хубаво салфетката.
Хубаво е да има фигури салфетката за да се отпечата на яйцето.
Боята са разтваря в малко вода /примерно на 1 хапче една две супени лъжици вода/да е по наситена.
Завива се яйцето заедно с найлона и се завърта найлона да се стегне и се оставя за около 5 мин. да стои завито.
После се маха салфетката и се маже с олио.



18 коментара:

  1. Козунаците са невероятни,но за теб това не е нещо необичайно!Пухкави и с много конци!Интересна технология при теб-първо втасваш и тогава слагаш маслото,така не съм опитвала.
    Яйцата супер много ми харесаха,за сл. година ще имам предвид тази идея със салфетката.Дъщеря ми ги прави така с памук,но при теб също е много ефектно.
    Хубава,светла седмица,мила!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Здравче,вкусно руло и много красиви яйца.Много тестени вкусотии ядохме тези дни,но си записвам рецептата.
    Хубав ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Ихаааа какви черешки ме посрещнаха тук :)...веднага се развеселих :) . а по -надолу разкошни козунаци ,кифлички ...:) вкусна работа !
    Ама си им майстор ,Зиче мила ми !
    Пожелавам ти хубава вечер и ти изпращам силна прегръдка :* !

    ОтговорИзтриване
  4. РОСЕ, нали знаеш ,че аз не втасвам по два пъти но този път реших да опитам и чак тогава сложих по лъжичка маслото.Невероятно пухкаво тесто и невероятни конци.
    Другата година ще направя козунаците така и това тесто.
    Много сполучливо се получи.
    пРЕГРЪДКИ!

    ОтговорИзтриване
  5. ЖИВЕ,и ние ядохме и правих и готвих нямаше време да се усмихна толкова хора на главата ми мен чакат да ги нахраня.:)
    Нямах време да пусна публикациите пък и снимах ей така набързо че всичко за миг изчезваше от 10 човека все виещи от глад:))))))
    Та аз си ги пускам сега рецептите да си ги имам ,че пусти бабешки акъл все не стига да помни всичко.
    Прегръщам те силно!

    ОтговорИзтриване
  6. ВАНЧЕ, от яйца ми се втръсна тези дни сега ще чакаме черешките.:)))Ще правим сладкиши оххх как обожавам с череши...
    Козунаците и ти веце ги правиш страхотни мила тъй че сме квит:))))
    Прегръдки приятелски и Български!!!

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, ама се стреснах от звънците в блога ти :))

    Много вкусни и пухкави козунаци си направила. Ти си майсорка на тестата, тъй че нямаше как да е другояче :)

    А и черешките отгоре са... ммм страшни :) Много ми харесват :)
    С пожелание за хубава седмица :)

    ОтговорИзтриване
  8. Зиче, плениха ме черешите!
    А козунаците са приказни!
    Голяма майсторка си!
    И яйцата са чудесни!
    Прегръдки и слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотна си Здравче, майсторска на всички тестени неща!Толкова вкусно изглеждат и козунаците и кифличли....!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотни, Здравче!
    И аз искам черешки, но и козунаците и кифлите ще хапна :)

    ОтговорИзтриване
  11. Зиче, страхотни черешки си избрала за украса. Иде ми да си взема през монитора.
    А за рулото нямам думи. Получило се е прекрасно и навярно за отрицателно време е свършило. Но не се и съмнявам- от такава майсторка като теб, само вкусни неща се приготвят.

    ОтговорИзтриване
  12. Еха! Зиче, е това е Великден - пухкави козунаци и шарени яйца! Възхитена съм как ти се получават нещата винаги! Комплименти, мила!

    ОтговорИзтриване
  13. Майстор си ,Зиче!Пухкави козунаци ,шарени яйца!Поздравления!
    Хубав и усмихнат ден !

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотно козуначено изобилие има при теб, Зиче!
    И яйцата са толкова шарени и красиви!
    Прегръдки и пожелания за хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  15. Много красиво е станало тук с тези черешки!Много весело е било при теб по празниците,многолюдно и вкуснооо!
    Чудесни козунаци и красиви яйчица.Много интересна технология на боядисване,догодина ще пробвам и аз!Хубав ден и от мен!

    ОтговорИзтриване
  16. Федора, що се стряскаш бе мила от звънците виж колко нежно звънят аз си ги пускам за релакс.:))
    Минаха празниците сега черешки ще чакаме.:)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. ДАНИ,
    СОНЧЕ,
    ЗОРИ,
    НИНЧЕ,
    КАНДИ,
    ЕЛИ,
    МИРЕ,
    ГОГОЛИНА,
    БЛАГОДАРЯ ВИ момичета много мили коментари и ми става едно хубаво на душата от вниманието ви!
    Прегръдки за всички вас с пожелание за прекрасен след обяд!

    ОтговорИзтриване
  18. Всичко е прекрасно! Поздрави, Зиче! Една спорна и хубава седмица:)

    ОтговорИзтриване