Последователи

събота, 5 май 2012 г.

ЯЙЧЕНИК




Предлагам ви още едно много вкусно родопско ястие.
Моят дедко умира за него и винаги "тормози" майка ми да му прави Яйченик когато отидем на гости :)
ПРОДУКТИ
1 кофичка -кисело мляко
3 -яйца
1 пълна ч.л.-сода бикарбонат
сол на вкус
брашно 1и1/2  - 2 ч.ч.-брашно според гъстотата на млякото
1 и 1/2 пакет от 125гр.- масло  може и повече

ПРИГОТВЯНЕ
Във млякото гасим содата.
Чукаме яйцата,бъркаме.
Прибавяме по малко брашното.
Тестото трябва да стане гъстичко така ,че като дигнеш бъркалката да се стича и да се образуват фигури.
Тавата обилно се маже с масло, дебел слой.




Сипва се сместа и се разпределя с лъжица навсякъде в тавата.тава 28см.
Пускаме фурната на 220 градуса само на долно горене.
Печем докато стане на дупки тестото.




Приготвяме си друга тава която също намазваме обилно с масло.
Когато се запече хубаво отдолу го обръщаме в на маслената тава мажем отгоре с масло и слагаме да се пече отново и от другата страна.
Готов е яйченика когато хубаво се е припекъл.

Намазваме малко с масло докато е топло ако има нужда.
Коричката трябва да е напоена с масалце.



Ние обичаме направо от тавата да си го хапваме като го нарежа на квадрати или триъгълници.
Поднасям го с кисело мляко който обича.

Моя стана малко дебел ,а трябва да е по тънък  и е още по вкусен .
Който няма долно горене, може да си го направи в тиган на котлона на порции.... с тази рецепта около 4 -5 порции ще станат.
Това е цялата работа става бързо и много ,много вкусно!!!



19 коментара:

  1. Зичее , чудна рецепта предлагаш ...много ми хареса :) ! Ама много хубаво изглежда яйченика , как няма да умира ''дедко'' за него :)!
    Целувки мила и хубави събота и неделя :* !

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотия :) Искам и аз :)
    Прегръдка от мен, Здравче!

    ОтговорИзтриване
  3. Зиче, страхотна вкусотия :)
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Дедко знае какво да си хапва-особено направено от тъщата....Аз като нямам долно печене на печката-имам горно и комбинирано.Ти как мислиш,как да си го приготвя?
    Прегръдки от мен,Зиче!

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасно ястие, мила! Не спираш да ме изненадваш!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви момичета за хубавите и мили коментари.Зареждате ме с много позитивна енергия.
    Живе ами ще го правиш на котлона пак става само че на порции в тиган.:)) Тъкмо ще е за всеки по нещо :)))

    ОтговорИзтриване
  7. Здравчее,вкусотия след вкусотия,човек да запали колата и да тръгва към Родопите,красиво място
    обожавам Пловдив,живяла съм 16 години там,но явно ми е било малко,защото не съм се отбивала на толкова места и не съм се докоснала до тези вкусни изкушения
    хубав Гергьовден мила
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  8. Много вкусничко изглежда, Зиче!
    И е лесно за приготвяне :)
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Здравче, много вкусно изглежда това нещо! Че и името му е много съблазнително.. Охх, пак огладнях :(

    ОтговорИзтриване
  10. Здравче, голяма майсторка си на родопските специалитети! Адмирации!

    ОтговорИзтриване
  11. МИМКА, няма да сгрешиш ако идеш в Родопите то там все вкусотии се въртят.Мисля че е от това където се готвят с масло почти в родопските рецепти олио не се слага.Но пък и калориите ужастттт.. но се прежалвам за тези рецепти.

    ОтговорИзтриване
  12. Ели ,Зори, наистина е вкусно опитайте и ще се убедите.:)

    ОтговорИзтриване
  13. Мариянка от такъв изкусен майстор като тебе, похвалите са направо подарък за мен.
    Благодаря много!

    ОтговорИзтриване
  14. Вкусно, вкусно, ама много вкусно!!! Зиче, честит празник на цялото семейство! С пожелания за много здраве!

    ОтговорИзтриване
  15. Зиче, мила, скоро май ще се замисля за кулинарна екскурзия до Родопите :) Такива вкусотии показваш, че човек хич не може да се въздържи въпреки диетите си :) Прегръдки и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Зиче,
    Имаш много интересни родопски предложения!Аз само пататник съм опитвала и съм очарована.Ще пробвам и това предложение.
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. При теб винаги има много интересни и вкусни рецепти. Това е поредното доказателство. Разяждаш, определено много ме разяждаш :))

    ОтговорИзтриване
  18. Зиче, страхотна рецепта, ще я пробвам. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  19. Пропуснала съм тази вкусотия. Още тия дни ще я пробвам тази красота. Много вкусно изглежда, а и по това време на денонощието не е полезно да надничам при теб- огладнява се пак :)
    Прегръдки и целувки!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...