Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

вторник, 15 май 2012 г.

СЛАДКИШ ФЪЧ


Предлагам ви невероятното шоколадово сладкишче ФЪЧ ,стара рецепта  но неустоима  на вкус до ден днешен. 


Бях я забравила тази рецепта а преди около 25-30 години се правеше през ден в къщи.
Толкова е вкусен нежен и изящен ,че наистина се насладиха  всички в къщи с невероятният му вкус.
Дъщеря ми най много беше доволна ,че я върнах в детските и години когато с брат и се надпреварваха кой да си изяде парчетата Smile тоест половината от сладкиша.Smile
 Изчезваше буквално за минути.



Ето я и моята рецепта.

Продукти
за глазурата
1 и 1/2-пакет -масло
1ч.ч.-захар
10с.л.-прясно мляко
5с.л.-какао

Всичко това се вари на котлона докато се стопи захарта и маслото.
От него отделяме 1ч.ч. за поливане накрая.
Другото го оставяме да изстине хубаво .






През това време подготвих продуктите за  блата

4-жълтъка разбити хубаво





4-белтъка разбити на сняг




2с.л.-брашно
1ч.ч.- счукани орехи






Щом вече е изстинала шоколадовата смес прибавяме жълтъците,брашното,орехите и белтъците на сняг като бъркаме бавно със шпатулата.
Слага се в суха тава да не е голяма ,че моята беше 27см . и стана тънък (може би 25см ще е по добре)
Печем на 190 -200 градуса до суха клечка.
Топло се нарязва и се полива с отделената глазура.





Аз този път му сложих отгоре ягоди и череши и намазах със четка..... разтворен 1ч.л. желатин в малко вода.
Иначе може да се поръси със смлени орехи или така само с глазурата да си остане.





Да ви е сладко както и на нас ни се услади.






И една снимка от градинката която съм направила пред кооперацията ни около дървото.:)


 и кашпите които ляхме с дедко:))




18 коментара:

  1. От дете не съм го хапвала :)) Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  2. Зичеее, изкушаваш ме с любим сладкиш! И с плодове отгоре...ммм...

    ОтговорИзтриване
  3. Наистина ме върна в детството , Зиче! Майка ми редовно го правеше:) Чуден е станал!

    ОтговорИзтриване
  4. Зиче,и аз като дете си хапвах от този сладкиш.За онова време си беше класика.А розата е толкова нежна този жълт цвят...и прекрасни цветя си поддържате.
    Приятен ден-макар и много дъждовен!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Ей ,че сладко шоколадово тук :) ...черпя се веднага ,Зиче със сладките спомени и ще се възползвам от рецептата ти ....моята един Господ знае къде е потулена :) !
    Чао мила ми приятелко ,целувки !

    ОтговорИзтриване
  6. ехааа Здравче ,и мен ме върна в детството.
    Седна приятелка редовно се събирахме в тях да го правим,но от тогава не съм го правила
    прегръдки и хубав ден

    ОтговорИзтриване
  7. Радвам се момичета ,че ви създадох детски емоции.:)))))))

    ОтговорИзтриване
  8. Зиче, откога му се каня на този сладкиш! Така ме изкуши да го направя вече. Но като че ли в моята рецепта няма плодове. При теб изглежда много вкусен, направо съблазнителен. А и цветенцата създават едно такова приятно усещане за пролет, въпреки това мрачно време!

    ОтговорИзтриване
  9. Детски спомени не изплуваха, но затова пък ми засвири стомахчето :) Често, адски съм гладна, а и преди малко като видях и на Дани тортето, сега и твоето изкушаващо предложение, стомахчето ми наистина започна да буйства.
    Много сочно и вкусно изглежда, Зиче!
    Хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  10. Канди, бе аз с8и го сътворих със плодове и стана супер с тях.Не знам твоята рецепта каква е аз тази я имам поне от 35години в тетрадката.Разгледах се сега в нета ми то много вариации има на този сладкиш.
    Моя е без набухвател.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Федора, ми грабвай си по парче от двете и ще се заситиш:)

    ОтговорИзтриване
  12. Зиче,
    аз съвсем наскоро правих у дома... бях забравила какъв е кеф този сладкиш;)))
    Обаче тук череши още няма и много завиждам на всички, които вече ги слагате тук-там.
    Кашпите ви,... кашпите ви са нещо, което отдавна искам и аз да направя- мнооого са добри!!!
    И цветните снимки!
    прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
  13. Това е уникален и сладкиш, но с плодове за декорация и плодов вкус съм без дъх!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Уникален, страхотно вкусен сладкиш! Върна ме и мен в детството ми :) Щ е се направи задължително ;)

    ОтговорИзтриване
  15. Аз наскоро открих колко е вкусен този сладкиш.
    Много елегантно си го поднесла, Зиче, с тези плодчета.
    И много красива градинка сте направили! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  16. Мъхче, много лесно се правят кашпите .Ляхме ги в баки елипсовидни от латекс.Вътре сложихме една по малка такава и запълнихме с разтвор от цимент и мозайка.
    Станаха много здрави и красиви .Щяхме да ги боядисваме но се отказахме .Вандалите не оставят цвете в тях.Снощи пак изскубнали един храст.
    Но аз съм тъпа и упорита пресаждам и винаги си има нещо в тях.

    ОтговорИзтриване
  17. МАРИЯНЧЕ,
    НАС,
    ЕЛИ,
    благодаря ви за това ,че наминахте при мен и за милите ви коментари.

    ОтговорИзтриване
  18. Е, Здравче, вече си на ягодова вълана:МНого красива е новата глава на блога!Никога не съм правила фъч затова съм ти много благодарна, че си създавам ново предизвикателство:)Щом е с плодове, ще се опитва!( че тези, със зеленищата, нещо не са за мен)Поздрави!

    ОтговорИзтриване