Последователи

петък, 25 януари 2013 г.

Качамак с бъркани яйца и сирене




Обожавам качамак във всякакво състояние и във всякакви варианти, та си правя експерименти с него понякога.
Ето ви един бърз и безумно вкусен начин да си направите бърза вечеря или обяд а защо не и закуска.Аз си го ям по всяко време,разбираемо защо? Интересно е ,че внуците и те много го обичат и си го искат.
Голяма пледоария този път, хайде стига ви.
Запретнете ръкави и за 10мин. имате супер ястие.





Продукти за 2 порции
250 гр-царевичен грис
2 -яйца
50гр- масло
100гр.-сирене
щипка червен пипер




Приготвяне
ПРАВЯ ГО ПО ПРОПОРЦИЯТА ОТ РЕЦЕПТАТА НА ПАКЕТА.... или сипвам две чаши вода и като заври сипвам царевичният грис до желаната гъстота.Аз го обичам малко по рядко като гъст крем ,например.
Приготвяте си царевичният грис като гъста каша(да не е твърда сместа)
Сложих в подходящ съд .
В масло изпържих яйцата и сложих отгоре на качамака.
Натроших сирене отгоре.
(Ако не е останало масло от пържените яйца сложете 1с.л. в същият тиган, запържете и отстранете от огъня .)
Сложих в маслото щипка червен пипер и полях отгоре .
Сервира се топло.

28 коментара:

  1. Луда съм , лудаааа за качамак :))) !
    Ще го направя и така ,Зиче !
    Прегръдка голяма ,приятелко :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аморе, знам че за българско си луда ама вземи си го направи ,че ми е съвестно чак за теб.
      Прегръдки силни от мен!

      Изтриване
  2. Как да не го обичаш, като изглежда толкова апетитно?
    И аз бих го обичала, ако ми го приготвиш така :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианка, винаги за теб мила ,ще има и допълнително да знаеш...само ела ми на гости!
      Прегръщам те!

      Изтриване
  3. Страхотен е..., обожавам качамак, Зиче,
    а твоят е неустоимо приготвен, сниман и представен!
    Сърдечни поздрави и хубави почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче, качамака си е нещото което мога да ям всеки ден и явно много хора са така,вкусен си е.
      Прегръщам те Дианче!

      Изтриване
  4. Чуден е! даже вече гласувах за него:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче, много ти благодаря мила!
      Прекрасна вечер!

      Изтриване
  5. Радко се сещаме да ядем качамак, но пък всичките ми спомени от детството, носят неговата миризма. Бяха дни, в които се събираха цялата рода и часове наред се редуваха да го бъркат. Харесва ми, Зиче!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче аз пък си правя поне веднъж в седмицата. Този дето го пуснаха царевичният грис направо се родих с него става за минута ,даже чакам повече време после да изстине отколкото да го направя. Та купи си и си спомни детството. Аз също се сещам за времето когато баба ми ни правеше качамак и в една тава голяма го разстилаше надупчи го с лъжицата и го залее с препържено масло оххх фантазия направо.Та така направи и се похвали.:)
      Прегръдки и спокойна вечер!

      Изтриване
  6. Зиче, умора нямаш :) Все вкусотии твориш мила! Хубава и усмихната вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи СЕГА БЯХ ПРИ ТЕБ .... а ти пък какви красоти правишшш направо очите ми се напълниха с красота?
      Прекрасна вечер и на теб миличка!

      Изтриване
  7. Ами каня му се аз, каня, но си оставам само с каненето!:) Е сега вече ще направя качамак!
    Здравче, голяма вкуснотия предлагаш! С яйца не съм правила и ще пробвам!
    Благодаря за подсещането!
    Прегръдки и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ТИЛЕ,и аз не бях правила с яйца и то бъркани но ето че ми се прияде качамак и яйца и реших да ги смеся заедно и се получи невероятна вкусотия.
      Пробвай и сподели дали и на вас ви е харесало.
      Прекрасни почивни дни и на теб.
      Прегръдки!

      Изтриване
  8. Зиче,абе то бива-бива единомислие,ама това нашето е направо телепатия:))))))Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Що бе Миленка да не си направила и ти качамак ?? :)))))) Нали знаеш телепатията се получава при много силна връзка .
      Май си я имаме с тебе:))))
      Прегръдки!

      Изтриване
  9. Зиче, и аз обичам качамак,но пусто не се сещам да си направя.Купувам си и си го ядем със свекърва ми-със сирене и масло-трепач става.Тези дни гледах и рецепта с яйца,но те се разъркват и се сиват при гриста.Варианти всякакви.
    Хубава събота от мен-целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе аз не забравям защото си ми се преяжда и си правя качамак .
      Варианти различни и моя модернизиран но най си харесвам автентичния с препърженото масло.
      Хубав снежен ден и много прегръдки!

      Изтриване
  10. cela me semble appétissant et délicieux bravo
    bon week-end

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Fimère Благодаря за похвалите.
      Приятна нова седмица на теб!

      Изтриване
  11. Видях го, подкрепих го, сега пристигам да видя още повече и да се убедя, че каквото и да предложиш от българската кухня, или по-точно родопската ще е уникално вкусно! Прегръщам те, Зиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти къде се изгуби моето момиче???
      Благодаря ти за гласа и знаеш ,че родопското си ми е в кръвта и все натам ме тегли.
      Силно те прегръщам миличка!

      Изтриване
  12. Здравче, страхотно предложение е този качамак, дояде ми се, въпреки че от детската градина и двете ми деца намразиха качакама и грис-халвата, не вкусят, че и маскировки никакви не помагат. Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иглика,ми ти си направи щом децата не обичат ,макар че моите внуци умират за такъв качамак на крем не гъст.
      Опитай може и да ти се получи.
      Прегръдки!

      Изтриване
  13. Привет мила,не е необходимо да го приготвя достатъчно е да гледам снимката и се наслаждавам максимално, дори усещам вкуса му :) :) :) Обожавам качамак, сега рядко го ям защото моите мъже не го уважават :( , но на село при мама си го хапвам.Едно време баба ми го вареше в едно бакърено котле, имаше една разчепанка с която закрепваше котлето да не мърда, обкрачваше я и с качамилка бъркаше. Оставяше го да къкри на бавен огън.Обръщаше го върху кърпа и завиваше.Режеше го с дебел конец , правеше ни топки от качамака като вътре слагахме прясно сиренце.Май се унесох с писането, съжалявам но ти ме върна в детството :) Тези дни ще прибвам със сигурност твоята рецепта.
    Лека вечер и хубава седмица ! ! !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елзе, точно така и моята баба ни правеше качамак както го описваш . Топките ги правеше със дървена лъжица която потапяше в запържено масло. Даже и сирене не сме слагали. Толкова ни е било вкусно и хубаво. Та сигурно и за това така си го обичам и си го правя често.
      Ти си го направи и пак ми се похвали че си си хапнала вкусно.
      Прекрасна нова седмица ти пожелавам!

      Изтриване
  14. Ох, че вкусноооо, и колко апетитно си ни го поднесла, Здравче, много го обичам!
    Хубава и уютна неделна вечер, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много красиво стана с тези яйца и сиренцето Мариета. Но като полях и масълцето с червеният пипер стана приказно.
      Прекрасна нова седмица ти пожелавам!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...