Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

четвъртък, 14 март 2013 г.

ЛОЗОВИ САРМИ С МЛЕЧЕН СОС





ПРОДУКТИ
500гр. кайма
1ч.ч -ориз
сол ,чер пипер ,червен пипер ,магданоз
1-крумид лук
1 -морков настърган
олио
2 буркана стерилизирани лозови листа -
(или ако са пресни се попарват с топла вода за минутка да омекнат за по лесно навиване на сърмите)



ПРИГОТВЯНЕ
Крумида се нарязва на ситно и се задушават в олио ..
Прибавя се каймата която сме я разбъркали с 1 -ч.ч. вода
Като се запържи каймата добавяме малко червен пипер ,слагаме и ориза леко да набъбне.
Накрая подправките и махаме от огъня ...
Навиваме сарми с плънката и нареждаме в глинен съд или йена глас тавичка с капак да е.
Като ги навием всички, сипваме олио върху тях и вода .
Слагаме във фурната и печем до готовност ,от начало на най силно после намаляваме ...

Направих и млечно-чеснов сос , кисело мляко + счукан чесън + магданоз + сол на вкус.



Да ви е сладко както и на нас!!!






25 коментара:

  1. Чудесно, мога само да ти завиждам на търпението!Не бих се захванала да навивам сърмички!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Сонче! И аз много не обичам да навивам сърми но така ми се бяха прияли че не устоях на апетита си:)
      Прекрасен да е денят ти!

      Изтриване
  2. Много вкусно си ги поднесла сармичките Зиче:) Обожавам ги:)
    Сервирала съм ги само с кисело мляко, но твоето сосче много ми хареса и ще пробвам при следващо правене и с него.Снимките ти са чудесни !
    Равам се че има напредък в събирането на средства за лечението на Маги!
    Аз направих което беше по силите ми веднага щом прочетох публикацията ти.
    Пожелавам късмет !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголинче,и аз със кисело мляко сервирах но ,сега реших с чесново мляко и толкова добре се получи ,че винаги така ще си ги правя.
      Снимките малко са по добри заради новото ми телефонче за това така :)))
      За Маги съм сигурна, че ще се съберат паричките,много добри хора има все още!
      Прегръдки!

      Изтриване
  3. Колко елегантно ! Зиче ,чудна рецепта и много красиви снимки !
    Хубав следобед ,мила ! Целувки :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аморе такива плетени салфетки съм ти приготвила и за теб да знаеш :)))
      Много прегръдки и на теб миличка!Целувки!

      Изтриване
  4. Страхотни лозови сърмички си врътнала,Здравче!
    А и с това сосче са станали много апетитни!
    Вкусно е ,както винаги при теб!
    Поздрав с прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесни са сърмичките, Зиче и как си ги подредила само, перфектно! Изглеждат много вкусно! Хубава вечер и късмет на Маги и каузата, с която сте се заели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катенце благодаря за милите думи.
      За Маги това е човек когото познавам от интернет пространството и едвам я навих да си направи сметка за да помогнат милосърдни хора. Та тези дни с това съм се ангажирала и го правя с голям ентусиазъм за добро е ,надявам се искрено!

      Изтриване
  6. Зиче, само как си ги подредила, като бебенца-вързопчета;)
    Обожавам лозови сърмички, но нямам нерви да ги навия ( или умения;л)))

    Хубава вечер и прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче и аз заради тази причина не правя често сърми.Но бяхме само с дедко и навих за две яденията та за това се навих и аз :))))
      Прегръдки и от мен миличка!

      Изтриване
  7. Имам консервирани лозови и липови листа, но отдавна не съм правила сарми с тях! Добре че ме подсети! Аз също ги харесвам с млечно-чеснов сос, особено ако са постни!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тили, в къщи само аз обичам постни сърми иначе домочадието не вкусва постна сърма. Даже за Бъдни вечер правя отделно една чиния за адит само ,че аз си ги ям.:)
      Млечното сосче си е хубаво и много вкусно наистина!
      Прегръдки и от мен мила!

      Изтриване
  8. Ох,да имаше някой и на мен да навие такива вързопчета....
    Хубав ден,Зиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми кажи кога ще идваш към Труд и ще ти донеса :))))
      Прегръдки!

      Изтриване
  9. Изглеждат неустоимо, Зиче - много апетитни и красиво поднесени!
    Моите поздравения,
    Късмет и Успех на каузата и Маги!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче, благодаря за похвалите!
      Ще се справим със събирането на средства за Маги, само сега стискаме палци всичко с лечението да мине добре!

      Изтриване
  10. Класика! Чудни сърмички си направила, Зиче!
    Поздрави и успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вкусна класика Ели много ги обичаме в къщи,а с това чесново сосче приказни!
      Прегръдки!

      Изтриване
  11. Прекрасни изкушаващи сърмички! Приядоха ми се. Отдавна не съм правила:)

    ОтговорИзтриване