Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

четвъртък, 11 април 2013 г.

Мариновани гъби



Набрахме доста гъби онзи ден "пънчета" или "кавачки" както им казват в някои райони. В къщи много ги обичаме и си бера всяка пролет и всяка есен от тях.Измивам ги и в пликчета си слагам във фризера и си имам гъби целогодишно. В къщи много повече ги харесваме на вкус от печурките и  години не съм купувала от тях.
Много са хубави пържени с масло,2 или да се сложат в някакво ястие,с ориз ,на гъбена каша  или плънка ,дават невероятен аромат.
Тъй като напълних едното чекмедже на фризера реших и да мариновам да имам и за бърза консумация.
Рецептата намерих при Йоли и много ми допадна,пък и знам ,че всичко направено от нея е перфектно изпълнено и винаги вкусно.
Наистина станаха невероятни само аз малко по малко оцет сложих ,че мъжът ми не обича оцет много. Та се получиха по наш вкус супер са и за мезе и за салатка или гарнитура.
Та ето ви рецептата, така написана както е при Йоли



Продукти

марината за 5 кг- гъби

5кг-гъби - печурки,манатарки,пънчета,пачи крак....
500 мл -винен оцет 6% аз сложих по малко че ми беше кисело
1,5 литра -вода
100 г -захар
сол на вкус (около 200 г)

6- дафинови листа
1 с.л. -бахар на зърна
1 с.л.микс пипер - черен, бял и розов
5 зърна -карамфил
няколко клончета прясна мащерка



Приготвяне

Почистете гъбите и ги нарежете.
Бланширайте ги за 10 минути в подсолена вода с малко оцет.
Изцедете ги в цедка и ги охладете със студена вода.

Кипнете марината от посочените продукти.
Сипете гъбите в нея и ги оставете да престоят няколко часа.

Насипете гъбите в буркани, залейте с маринатата, затворете ги добре и стерилизирайте 20 минути.

При сервиране ги подправете с малко чесън, копър и зехтин.

Преди да сложите гъбите в маринатата я опитайте. Според вашия вкус може да прибавите вода, оцет, сол или захар. Може да си направите салата от мариновани гъби от по-малко количество. Спокойно можете да я съхранявате няколко месеца в хладилника без да я стерилизирате.

9 коментара:

  1. Олеее така обичам гъбки.Блазе ти Здравче,че ги познаваш.Край нас има гъбки, колкото искаш ама пусто,като не ги познавам.
    Хубава вечер ти желая миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче идвай ще черпя веднага с гъбки и то по рецепта която искаш ще приготвя :))))
      Прегръдки!

      Изтриване
  2. ох Здравче!!!
    и аз се нареждам след Таня,обожавам гъбки,но не съм хапвала такива!
    май само печурки съм яла :)
    прегръдки миличка и хубав петък

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мимче, много вкусни станаха и ще ти харесат.
      Прегръдки от мен!

      Изтриване
  3. На една вълна сме с теб:) Зичка, чудни са гъбките! Кажи ми само като ги прибираш във фризера бланшираш ли ги нещо или директно ги замразяваш? И всички гъби ли по този начин съхраняваш? Аз нито мариновани, нито замразени съм правила, а наистина е добра идея, да си имаме домашни гъбки и за зимата. Поздрави, Зиче и чуден уйкенд с още гъбки:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катенце, аз обичам да са натурално замразени защото като ги използваш все едно сага са късано. Не ги бланширам преди да ги сложа във фризура. Иначе съм и сушила сърнела от тези не съм сушила но сигурно и те ще станат.
      Иначе може и да ги изпържиш със масло така че да не остане никаква вода. Слагаш във буркани и стерилизираш 30мин.
      Мариноването за първи път правя и ни хареса но с малко по малко оцет че рецептата е киселка.
      Нещо ако още те интересува питай.

      Изтриване
    2. Ще пробвам със замразените, само да попадна на гъбки в гората! Мерси, Зиче, хубава седмица!

      Изтриване
  4. Благодаря Ви госпожо! Гъбките станаха превъзходни!!!

    ОтговорИзтриване