Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

петък, 5 юли 2013 г.

КРЕМ КАРАМЕЛ В ТАВА



Продукти:

за карамела:
10 с.л.-захар може и повече :)



за крема
1л.- прясно мляко /по възможност да е домашно или с висок процент масленост/
6-7 бр.- яйца
1 водна чаша 250мл. - захар
1бр.- ванилия



Приготвяне:
Карамелизирах направо в тавата захарта с няколко капки вода  и разпределих навсякъде по дъното.
Яйцата и захарта се бият до побеляване,прибавя се млякото и ванилията и се изсипва в тавата с карамелизираната захар.
Пече се за около 1ч.-1:30ч.  във фурната НЕ повече от 120 градуса,
НЕ се пече на водна баня!!







~.”*°•. ”*°•~.”*°•. ”*°•~.”*°•. ”*°•~.”*°•. ”*°•~
При използване на снимки,рецепти и всичко от блога, моля посочете линк към съответната публикация!
~.”*°•. ”*°•~.”*°•. ”*°•~.”*°•. ”*°•~.”*°•. ”*°•~

113 коментара:

  1. Не знаех че може да се направи крем карамел без да се пече на водна баня!
    Обезателно ще пробвам! Изглежда страхотно!
    Здравче, приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тиле аз от поне 35 години така си правя крем карамела ,че то не мога да им смогна на купички ,пък и правя по две дози и купичките ми и чашите свършват и пека на два пъти.На тази водна баня докато ги извадя докато сложа другите винаги се опарвам от врялата вода.Така и реших да пробвам и стана.Пъхаш във фурната и забравяш за един час докато се запече отгоре.Също така и няма никаква вкусова разлика от този в купичките.
      Хубава вечер мила!

      Изтриване
    2. може ли да питам като се карамелизира захарта слага ли се вода или не

      Изтриване
    3. Няколко капки може да сложите но аз в тавата не слагам.

      Изтриване
  2. От това по-лесно,здраве му кажи:) Чуден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Направих както е описано в рецептата! Само,че сложих 8 яйца,защото моите бяха малки! В момента се пече и като се опече ще напиша коментар ! Много лесна рецепта !

      Изтриване
  3. Да, аз все така го правя и винаги се получава много вкусно, и винаги не ни стига :)

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотна идея, Здравче! Благодаря, че я сподели! Непременно ще опитам. Поздрави и прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бързо ,мързеливо и без изопачаване на вкуса Дани:)))
      Силни прегръдки и от мен!

      Изтриване
  5. Хаха Здравче,от години го правя така но с 2 литра мляко,защото у дома се яде в промишлени количества!!!
    Бих казала,че в чашки не съм правила а и нямам :)
    много апетитно изглежда карамелчето,а и ми напомняш,че скоро не съм правила!
    Прегръдки и прекрасна нова седмица

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мимка,аз също двойна доза правя то единичната на кой по напред:))) Аз също купички за крем карамел нямам и е видимо защо тави бол в къщи:))))))))
      Прегръдки и от мен миличка!

      Изтриване
  6. Това е любимият ми крем, Зиче!
    Загребвам направо с черпак с мерак;)

    ОтговорИзтриване
  7. Любим е и у дома! Невероятно изкушение, Зиче и неустоими снимки! Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Много ми хареса идеята. Фурната трябва ли да е загряла или го пъхам в студена фурна?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В студена фурна го слагам и включвам!

      Изтриване
    2. Как го слагаш в студена фурна, като преди това си карамелизирала захарта вътре? Чакаш я да истини ли.

      Изтриване
    3. Аз карамела го правя на котлона направо в тавата Вили, а не във фурната!

      Изтриване
  9. Зиче, и аз имах същия въпрос.Направих две тави.Едната в загрята фурна, другата-не.Първият стана като швейцарско сирене надупчен, вторият е по-гладък, но са много далеч от твоя.Пак ще опитам при възможност.Ще чакаме да кажеш все пак каква е тайната.Ако може и да споделиш в какъв съд го печеш като материал, ще бъде чудесно.:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Олга, печенето на крем карамела е в това да не завира ,....заври ли става на дупки. Най добре е да се пече на слаба фурна много време ,...в моята на 150 градуса става винаги перфектен!!! Тавата ми е съвсем обикновена емайлирана.

      Изтриване
  10. На кое ниво във фурната печете крем карамела, загрявате ли предварително фурната и пускате ли да работи вентилатор във фурната?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз го сложих на средата на фурната с вентилатор.1 час на 150 и става перфектен като за снимка :) А и вкусен :)

      Изтриване
    2. Аз съм описала как го пека нищо по различно от това не правя! В студена фурна включвате на 150 градуса горен и долен реотан и печете 1 час!

      Изтриване
  11. Вчера го пробвах и стана уникален,а дори нямам миксер!Дори майка ми не е правила толкова съвършен без нито една шупла или друго нередно ,а винаги го правеше по ¨стандартния¨ начин с кофичките.Мерси много за рецептата ,само така ще го правя вече!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,за доверието ,радвам се ,че съм помогнала!

      Изтриване
  12. Трябва ли да се разбиват с миксера яйцата и захарта?

    ОтговорИзтриване
  13. Госпожо Здравка защо не кажете нещо за това че кремът ми се пресече на положителните отзиви сте много сладкодумна сега мълчите ако имате смелостта да излезете с видео как правите и печете крема не на водна баня тогава може да се смята всичко това за истина.От тук на татък за мен вашите рецепти доказано са нищо а и на всички на които казват че се е получил е доста съмнително.Но както и да е това че не дадохте никакъв коментар говори много.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. от 10 години го правя по този начин,с единствената разлика,че го правя двойна доза-2л.мляко,16 яйца и т.н.
      никога не съм имала фалове.никога не съм правила крем карамел на водна баня!!!!
      единственият вариант да ви се пресече крема е ако ви се е пресякло млякото,за което госпожата не ви е виновна!

      Изтриване
    2. Проблема е при вас и аз го правя от години на фурна и винаги се получава.

      Изтриване
  14. Ами аз предложих на госпожата да излезе с видео да покаже,но няма отговор.А вие може ли да отговорите пресметнато на 5,6 яйца двойната доза мисля че е 10,12.Как събрахте 16 яйца,2 литра мляко,2 водни чаши захар,20 лъжици захар за карамела,който когато се пече става па течност,в стандартна тава 34см широка и 5см висока.Помислете малко преди да си пишете.След като крема се прави с мляко какво да се пресече логично.И вие като другата госпожа сте готвачки на високо ниво.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Г-жо,не претендирам да съм голяма готвачка,но крем карамел правя от дете !!!
      не го правя в стандартна ,да съм споменала случайно нещо за тава!!! Правя го в голяма кръгла тава!!!
      И щом сте сигурна,че не Ви се е пресякло млякото,то тогава е имало нужда от още печене,ако не е доопечен изглежда като пресечен!

      Изтриване
    2. Направо ме развеселихте с отговорат ви от дете правя крема правя го в голяма кръгла тава трябвало му още печене най добре спрете оплитате се в нещо което не съществува.Аз не правя крема от дете а от подобаваща възръст в която една жена е нормално да започне с домакинството и винаги на водна баня и никога не се е пресичал.Сега исках да променя направих го така като следвах до точност инструкциите но за жалост накрая отиде в боклука.Много ми се иска някой от телевизионните истински готвачи да види всичко това за да изкаже мнението си да видим после как ще се хвалите.

      Изтриване
    3. Мими виждаш ,че госпожата нито приема нито предава по добре убий простака с мълчание ....нали знаеш!

      Изтриване
  15. Анонимната госпожа ще я помоля да се успокои и да помисли защо и се е пресекъл крема... Аз съм на 22 години и от малък помня майка ми как правеше крем карамела точно по този начин, а и аз самия съм си правил 3-4 пъти и никога не сме имали проблеми!!! Моля замислете се дали проблема ви не идва от млякото!
    Иначе рецептата е супер и я предпочитам повече от другата с водната баня. ПРЕПОРЪЧВАМ!!! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елвис няма смисъл ,момче да се спори с човек който не признава своята грешка и така е по лесно да набедиш друг за некадърността си!
      Благодаря за подкрепата!

      Изтриване
  16. Ами не е от млякото явно за друго няма за какво да се захванеш.За трети път го казвам и ще ви бъде интересно да го видя с очите си,но никой за сега не се осмелява да излезе с видео и да покаже,а ти колкото пъти искаш си го препоръчвай.

    ОтговорИзтриване
  17. Ти пък като си толкова смел, защо си Анонимен??? В гугъл има голям избор от рецепти за крем карамел. Тук все пак не мисля, че е курс за начинаещи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори

    1. Тя няма как да го разбере това Гале, злобата цвърчи и няма време да мисли реално!!! Благодаря за подкрепата!

      Изтриване
  18. Анонимен съм защото така искам видима госпожо.Права си тук не е курс за начинаещи а място за аматйори добре дошла при тях :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз разбрах за Вас,че не Ви интересува нито рецептата,нито някакви съвети относно приготвянето на десерта!Единствено искате да си тренирате заядливостта и невъзпитанието!
      Няма повече какво да коментирам!
      Здравче,крайно време е да забраниш от настройки анонимните коментари!

      Изтриване
    2. Хахаха Здравчето за да забрани анонимните коментари първо трябва да се появи но от нея няма и следа.За заядливостта и невъзпитанието госпожо Мария ще поспоря с вас защото най културно предложих на госпожа Здравка да излезе с видео да покаже но уви отговор няма,което само по себе си говори че това което е написала е далеч от реалността

      Изтриване
  19. Г-жо ,Анонимен!
    Предполагам,че ако дойде някой от "телевизионните истински готвачи" да Ви го приготви ще сте най-доволна!
    Снимкте,които пускам са старички и се извинявам за което!
    крем карамел в тава
    https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/q71/s720x720/993044_655304617821714_962379889_n.jpg
    крем карамел с кроасани в тава
    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1/393983_338557899496389_813730002_n.jpg
    Това,че на Вас не Ви се получава даден десерт,и то по най елементарния начин , си е Ваш проблем!
    рецептата за чистия крем не съм я пускала в блога си,но за крем карамел с кроасани я има! може да я видите
    http://kitchen-miriams28.blogspot.com/2012/01/blog-post_16.html
    мога да Ви измеря и тавата ако искате :))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви приятели за защитата ,и за това ,че сте ме отменили в спора с тази злобна госпожа!
      Явно е ,че нещо много я дразни в моя блог и със сигурност е това ,че е по хубав от нейният,и имам толкова невероятни привърженици и последователи ,за което много съм ви благодарна!!!!
      Болните амбиции на човек нямат граници и са способни на черното да казват ,че е бяло и обратното,макар всички да не са съгласни с тях !
      Мисля ,че прекалено много време и отделяме ,такива като нея не го заслужават, защото са шкартото на нацията ни!
      Бъдете винаги такива Човеци мили приятели!!!

      Изтриване
  20. Ма скъпа този блог си го направих заради теб преди нямах по простата причина че махна анонимните коментари и затова знаеш колко ме интересува какво имам в блога ти трепериш всичко да ти е ок затова ми триеш коментарите и сега даже се проверяват какво е написано нещо май страхът заговори в теб.Мойте приятели са на друго място но след като продължаваш да ме споменаваш значи съм ти легнала на сърсето.Дерзай мила не се отказвай.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. До сега тръбеше че блога и рецептите ми не струват ,а сама казваш ,че искам всичко да е наред ,да и за това не мога да си позволя да пусна рецепта която не е реална! Това че ти не можеш да го направиш не е виновна рецептата ,нито блога ,нито аз!!!
      Няма как да се пресече крема ,освен когато млякото е развалено,
      когато печеш на силна фурна се появяват шупли ,но не и пресичане,
      когато печеш и е не доизпекано то става рядко ,но не и пресечено!!!
      Та толкова уроци за неуките!
      "Мила" и "скъпа" можеш да казваш на майка си ... не и на мен!!!!!!!!!!!!!!
      Коментара ти е толкова объркващ ,че даже и ти не знаеш какво си писала!!! ха ха ха ....
      От такива като теб не ме е страх и анонимните коментари ти стоят, за да те видят хората колко злоба цвърчи от теб !
      Повече няма да отговарям на злобните ти коментари ,просто си неодушевен предмет от тук нататък!

      Изтриване
  21. Уф, толкова усилия да си направиш блог, за да плюеш. Я най-напред научи правописа, девойко, а след това се занимавай с готварство.
    За крем-карамела - така го правя и аз (от 1970 г.), само че в йенска тенджера, пека на 150 С без водна баня. Така правеше свекърва ми, от нея се научих. Чудесен става. Благодаря, Зиче, че споделяш своя опит.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Unknown Сърдечно благодаря за подкрепата ,че то с такива хорица като госпожата на глава не може да се излезе ...тя простотията не ходи по гората .....
      Хубава вечер мила!

      Изтриване
    2. И аз предлагам първо да си оправи правописа, че й е отвратителен.

      Изтриване
  22. Благодаря за прекрасната рецепта, наистина се получи превъзходен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Деси винаги се получава кремчето когато спазваш рецептата и печеш на слаба фурна. Хубавото е ,че карамела в тавата не остава и си сипваш колкото ти се яде ,а в къщи това е относителна работа тавата се пренася и направо от нея се яде :))))

      Изтриване
  23. СТАНА НЕВЕРОЯТЕН! БЛАГОДАРЯ ЗА РЕЦЕПТАТА!:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. МНОГО СЕ РАДВАМ ,ЧЕ ВИ Е ХАРЕСАЛ И ЩЕ ВИДИТЕ ,ЧЕ ПОВЕЧЕ В КУПИЧКИ НЯМА ДА ПРАВИТЕ :)
      БЛАГОДАРЯ ЗА ДОВЕРИЕТО!

      Изтриване
  24. А при печенето отгоре и отдолу ли се включва фурната?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбираемо е че отгоре и отдолу ,ако беше нещо по различно щях да пиша :)

      Изтриване
  25. Зиче , благодаря за рецептата! Не бях правила вкусотията поне от 15 години. Като реших да правя крем карамел, отворих си твоят блог, прочетох и изпълних рецептата. Как да се похваля по-скромно :) получи ми се фантастично !!! (от близнашката ни тема съм)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дес, много се радвам миличка ,че сте го харесали.Знаеш ,че рецептите ми повечето са лесни за изпълнение и много вкусни. Черпи идеи ,блога е за това мила!!! Прегръдки от мен!

      Изтриване
  26. Къде се слага тази чаша вода със захар ,искам да кажа към кое се прибавя и какво ще рече 1 водна чаша захар?Вода със захар ли,ако да колко захар?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. МЕЛ, КЪДЕ ПИШЕ ВОДА СЪС ЗАХАР?????
      1водна чаша пълна със захар
      водната чаша нали знаете каква е ,тази с която пиете вода около 250мл. ТЯ СЕ ПЪЛНИ СЪС ЗАХАР това ще рече ...

      Изтриване
  27. Здравейте,
    току-що сложих крем-карамела (по рецептата) и след около час смятам вкусно да похапнем, не съм го приготвял повече от 15 г...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано да ви хареса, ние го обожаваме ,а аз от двайсетина години не съм го правила в чашки ,само така в тава и без водна баня.
      Да се похвалите дали сте доволни?
      Хубава вечер!

      Изтриване
  28. Здравейте, за втори път правя крем карамел по тази рецепта, много е вкусен , само че ми се получи накрая страшно много течност, приготвих го с 2л.мляко и 10 яица.. къде бъркам? Благодаря Ви ! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не бъркате а това се получава от купешките млека те са с много вода защото се правят със сухо мляко. Ако намерите домашно мляко пробвайте и ще видите ,че няма да е така.
      Поздрави!

      Изтриване
  29. Здравейте, никога не съм правила крем карамел, защото ми се е виждало сложна и дълга процедура. Но тази рецепта изглежда лесна и мисля да пробвам. Ще ме извините за аматьорския въпрос , но искам да попитам, слага ли се нищо на дъното на тавата за да моще след това по лесно да се отлепя или няма вариант да залепне? Само малък послепис, доста рецепти ползвам напоследък от тук и всичко ми се получава, благодаря за подробните описания и максимално улеснените рецепти, с тях готвенето и приготвянето на изкушения изглежда фасулска работа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси, няма начин да се залепи крема ,защото карамела в тавата се разтопява и се получава карамеленият сок. Реже се на форми по желания и се сервира като се обръща да е с карамеленото нагоре и се полива от сока.
      Благодаря за милите думи и доверието което ми гласувате и се радвам ,че ви харесват ,моите рецепти!
      Най сърдечни поздрави!

      Изтриване
  30. Не ми се получи. Крема много падна остана само 4-5 мм и целия плувна във вода. Бих го със миксера и стана лека пяна, може и от това да е, сложих мляко от магазина и от това също може да е, и продуктите ми бяха в хладилник. Помогнете със съвет. Следващият път ще си взема мляко от някоя баба, а и ще си купя чашки, но все пак защо според вас не сполучих?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От млякото е ,..купешкото мляко е направено от сухо мляко и вода и тази вода няма как да стане крем ...,още повече ако сте взели мляко с ниска масленост .Ако използвате същите продукти и чашките няма да ви спасят. Тъй че вземете хубаво мляко и това че са студени няма значение за водата. Какво искате да кажете ,че е паднал? Печете на по ниска температура може пък вашата фурна да е по силна на тези градуси ,ИЛИ СТЕ ГО СЛОЖИЛИ В ГОЛЯМА ТАВА ....и сместа е била малко за нея.Знаете ,че крема не се надува като кекс ,а колкото смес сипете толкова висок ще е . Опитайте пак с хубави продукти и сместа я сипете в по малка тава за да е над половината на тавата и ще видите че ще стане.

      Изтриване
  31. Г-жо Зиче.Искам да Ви поздравя за прекрасната и сполучлива рецепта за крем карамел.Приготвих го и стана същия,като на снимката.Невероятен!На анонимната г-жа мога да кажа да търси проблема в нея.И толкова злоба и негативна емоция да излива в къщи.И че от такива злобни и лоши хора сме на това дередже в БГ.А на всички пожелавам ,хубава вечер и всичко най- хубаво.С удоволствие ще следя форума ви и ще изпробвам рецептите Ви.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. veninikolaeva11 Сърдечно благодаря за милите отзиви.
      За злобите аз всеки ден се сблъсквам с тях просто завистта и злобата ги унищожава но не го разбират.Аз знам какво предлагам и какво ще се получи ако се спазват препоръките ми ...АКО не стане повредата НЕ е в моя телевизор.
      Хубави и прекрасни дни ви пожелавам!

      Изтриване
  32. Здравейте, какъв е размера на тавата и може ли да се използва стълено йенско плаке?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да може да се използва плаке!Тавата е по ваш избор ,зависи колко дебел искате да бъде ,аз във 28см. го правя.

      Изтриване
  33. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  34. Здравейте всички, и поздравления за авторката на поста. Тъй като гледам в посшедно време някои хейтят вместо да мислят искам да споделя и аз. От 2-3 години правя крем карамела по същата тази рецепта с малки вариации - слагам по-малко захар (на око) и слагам по 12яйца на 2 литра мляко. Сместа събирам в тава 25*40*4.5 см и се напълва до горе. За печенето и при мене първия опит беше пълен провал - стана на шупли и изглеждаше точно като пресечен, но си беше вкусен. Сега пека на 130 градуса за около час и 20 мин. Става идеален - без шупли, без да прегаря...
    Така, че щом мъж може да се справи, явно става. Опознайте си фурната и няма да съжаляввате!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Напълно поддържам написаното от Вас Ангеле!
      Всяка фурна е различна и пече различно и за това всеки горе долу трябва да си познава фурната за да стане.
      Госпожата която толкова обиди хвърли върху мен ,че не и е станал крема и бил и се пресякъл ...та нима аз съм виновна за това?Толкова стотин потребители са го правили и на всички се е получил само на нея не....ми злобни хора има навсякъде за това не им обръщам вече внимание.
      Благодаря за споделеното от Вас !
      Поздрави!

      Изтриване
  35. Здравейте и от мен.Много ми допадна рецептата и реших да опитам.СТАНА. Е ,да имаше малко шуплички,но мисля,че проблема е във фурната.Ще опитам следващия път като Ангел-130 градуса.Много благодаря Зиче за чудесната рецепта и успех

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани ,намалете фурната си ,явно вашата е по силничка ,за това така се е получило.Сигурна съм ,че следващият път ще е перфектен ,без шупли!
      Успех!

      Изтриване
  36. сложете във водна баня тавата като печете става перфектен

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. НЕ, никога не пека на водна баня ,а така, на сухо, и пак си става перфектен!

      Изтриване
  37. Уникална рецепта!Кремът стана невероятен.

    ОтговорИзтриване
  38. Чудна рецепта, благодаря Здравче! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз благодаря ,за милите думи! Ще чакам да опитате и да се похвалите!!!
      Поздрави!

      Изтриване
    2. Аз писах след като опитах :-) сега вече само така го правя

      Изтриване
    3. Юле ,много се радвам ,че ви е харесал и най важното ,че бързо се прави и сам си се пече.:)

      Изтриване
  39. Правила съм много пъти крем карамел, и на водна баня и без вода, пробвала съм на различни градуси, с кроасани съм правила ...
    Резултата - най -важни са градусите, трябва сместа да НЕ завира, нисък градус на фурната. При някои е 150, при други 130, ако е на водна баня дори на 180 става, но с добавяне на студена вода в тавата. Случвало се е да не ми се получи и това е било винаги заради силна фурна.
    Ако на някой не му се е получил крема, опитайте отново на по-малки градуси на фурната ;-)

    ОтговорИзтриване
  40. Здравейте! Искам да споделя и моя опит от приготвянето на крем карамела по Вашата рецепта.
    Приготвих го по реда и по количествата,който сте описали.
    1.Пече се повече от час и половина.
    2.стана на шупли
    3.изключително сладък,не знам дори дали ще успеем да го изядем или тряббва да го изхвърля😡😡
    Правя крема за пръв рът и дори ми стана странно,че не се пече на водна баня,както го правят майка ми и свекърва ми от както се помня.
    Със сигурност няма да ползвам повече Вашата така или иначе странна рецепта с много захар и различна подготовка от традиционната на този десерт.😡😡😡
    Благодаря за вниманието!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Драга Ева ,вкусове различни и нрави различни!
      На много хора им допада и на семейството ми също!
      Това че на вас не е допаднала рецептата и не се е получила ,не съм виновна за това.
      Виждате снимките моят крем е перфектен!
      Всичко добро ви пожелавам!

      Изтриване
  41. Не знам още има ли някой, който да ми отговори, но имам следният въпрос. Как карамелизирате? За пръв път ще правя крем карамел. Аз хич не обичам, но моят възлюбен умира за такъв десерт и искам да му угодя. Моля обяснете .:D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Приготвяне:
      Карамелизирах направо в тавата захарта с няколко капки вода и разпределих навсякъде по дъното.
      В рецептата си е написано ,как!

      Изтриване
  42. Ама какви са тези глупости видео. Крем карамел се прави по толкова прост начин, че не може да не стане. Аз също от много време го правя в тава, но на водна баня. Имам стари някога бяха и им казваха електрически тенджери с капак с реотан и в тях се правеха много неща. Сега ползвам тенджери те за тави само за крем карамел защото в нея става с 1,5 а и с 2 литра мляко. Аз винаги предварително варя млякото независимо какво е точно за това да видя дали няма да се пресече. И го оставям да се охлади. А по правило за 1 л мляко се слагат 7 яйца. Аз го прав с 6, а съм го правила и с5. Работата е да не заври Карамел защото тогава става на шупли. Е, това е от мен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вчера пробвах рецептата ви, стана много вкусен, благодаря.

      Изтриване
    2. МНОГО СЕ РАДВАМ ,ЧЕ ВИ Е ХАРЕСАЛ!

      Изтриване
  43. Стана чудесен. Благодаря и весели празници 😀

    ОтговорИзтриване
  44. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  45. Здравейте,
    понеже гледам се е заформил дългогодишен спор по темата има ли крем карамел в тава на фурна без водна баня - да дам и аз своите 5 сотитинки по темата:
    И така - крем карамел по тази рецепта правим и аз и съпругата ми от 7-8 години. Фал не е имало, дори когато не са стигали яйца, мляко или захар - пропорция на око. Според възхода или недоимъка в течение на времето сме правили от половинки дози до двойни дози, и с малки и с големи яйца, и с купени и с домашни продукти, и със половината захар заместена със стевия сме правили (е, със захар е повкусен) и пак стана. Винаги е ставал - дали по стегнат или по-рехав, дали по сладък или не - винаги е отговарял на това, което е сложено в него. Единствено, че го печем на 140-150 градуса, но и други неща се налага да се пакат на по-висока от посочената по рецептите температура, така че да кажем, че това е до фурна.
    И в момента се пече една тавичка - с 12 яйца, 2 литра мляко и 2 чаши захар. Вярно, тавата ми не е кръгла, а квадратна, ама обема си е обем.
    Та ако някой не вярва - еми или пробва или се отказва. Ако стане - зане че става, ако не стане, пробва пак, ако отново не стане - еми не е неговата рецепта. И аз си имам рецепти, които приготвени от друг са като извънземна вкусотия, но не са моите рецепти - не се получават в моята кухня, но не обвинявам никого. Знам си възможностите и крем карамела в тава на фурна определено е една от (по) моите (възможности) рецепти.
    Наистина не одобрявам тона и езика на някои от коментаторите, особено анонимните такива, които дори нямат смелостта да се покажат, но са готови да отворят уста по-голяма от хладилник и печка взети заедно. То бива, то може, ама толкова злоба в тоя свят...
    Черпак с мерак, благодаря ти за рецептата. Всеки път се връщам към нея и сайта ти, защото никога не си спомням пропорциите, а за печенето пък съвсем. Всеки път като застана пред тавата за карaмела и тенджерата с мiксера ми е като за първи път, но всеки път нещата се получават ;-)
    Необходими са цели 43 мускула, за да се намръщим и само 17, за да се усмихнем. Защо да полагама такива неимоверни усилия (цели 2 пъти и половина повече напън) за да се нагрочим, вместо да сме усмихнати и ведри?!
    Здраве, живот, щастие и много вкусни гозби на всички. В духа на предното изречение да не пропусна и усмивките ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Despicable Sht Безкрайно благодаря за страхотният коментар и благодаря за доверието и това ,че казвате това което и аз мисля.Лоши и злобни хора валяло на днешно време,но наистина е хубаво да се усмихваме ,въпреки това.Да Ви е сладко както и на нас и поздрави сърдечни от мен!

      Изтриване
  46. И аз опитах рецептата, всъщност ми беше за първи път да правя крем карамел, и се получи идеален десерт. Горда съм от себе си. Благодаря Ви за съветите, бяха безкрайно полезни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Безкрайно се радвам ,че Ви се е получил и сте доволна и за това ,че ми оказахте доверие за да го пробвате.Поздрави!

      Изтриване
  47. Благодаря за разбирането, Черпак с мерак.
    Между другото само се сетих нещо... За невярващите - да питат малко по-възрастните мъже във фамилята си кой е бил най-чакания десерт в казармата, и дали са имали напротив да се паднат готвач по задължение тогава а? Я ги питайте да ви разкажат как се е правил крем карамел в казармата. Пък тогава се изказвайте относно уменията на другите.

    ОтговорИзтриване
  48. Привет, не съм го правила още по тази рецепта, но искам да си изясня нивото във фурната на което се поставя тавата, най-отдолу ли, или... Благодаря предварително☺️

    ОтговорИзтриване
  49. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  50. От време на време ми се случва да се зачета в коментарите към някоя статия, рецепта или блог и всеки път стигам до заключението, че старите хора са били прави, че простотията не ходи по гората. Правя крем карамел и в чашки на водна баня и в тава без водна баня, някой път и шупли са ми са се получавали, някой път е бил недопечен, някой път препечен но никога пресечен, ако нещо ви се пресече специално при крем карамел, мили хора, това е от продуктите ви, а не е виновен човека който ви е дал рецептата. И мога да кажа, че видеото не ви гарантира, че всичко ще ви се получи като на някой друг... И аз гледа примерно Рудолф (голям телевизионен готвач) и уж правя всичко като него ама някой неща не ми се получават точно както трябва :D Така че благодарете на хората, който имат желанието и търпението да изписват и обясняват рецептите, а ако нещо не ви се получи се научете да приемате собствените си провали. Хубава вечер желая на всички и благодаря за систематизираната рецепта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. sunshine Благодаря за коментара, Ви! Аз вече такива злобни коментари ги трия, защото тези хора са комплексари избиващи комплексарщината си в интернет пространството.Уморих се да обяснявам, че не самара е виновен, че е паднал товара, а магарето, че е лудо!!! Хубава вечер и на Вас!

      Изтриване
  51. Здравейте! Има ли някаква тънкост във втечняването на карамела? При мен винаги поне половината карамел остава твърд на дъното на тавата/купичките. Опитвал съм с масло, лимонов сок, препечен, недопечен, с вода/без вода, с повече и по-малко захар - все тая, накрая винаги дъното е с дебел слой твърд карамел :((

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. АЗ ВЪВ ЗАХАРТА ПРЪСКАМ ВОДИЧКА И ТОГАВА ПРАВЯ КАРАМЕЛА, СЪЩО ПРЪСКАМ С ПРЪСТИ И В КУПИЧКИТЕ ИЛИ В ТАВАТА НА ДЪНОТО ПРЕДИ ДА ИЗСИПЯ КАРАМЕЛА.

      Изтриване