Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

вторник, 22 октомври 2013 г.

Туршия с зеленчуци ,грозде и ябълки







Рецептата е на Boyka Stoyanova много ми хареса комбинацията на зеленчуци и плодове и със сигурност ще си направя още, защото стана невероятна туршията.
Промених в рецептата количеството сол на вкус ...стори ми се много солена саламурата когато я направих и стана супер вкусна.
Питах Бойка така ли солена ,трябва да е, тя каза че така се правило солта не се усещала толкова ,защото ябълката и гроздето си пускали сладост и те.
Не издържахме  и едното бурканче отворихме да опитаме и много ни хареса ,много!newsm10




За 5 л буркан.
...................................................................
3.300 зеленчуци-чушки,моркофи,карфиол.
200гр.зелени ябълки
100 гр.грозде,заедно с стъблата. /аз сложих бяло и черно грозде/

Марината.
..................................................................

1.5л вода
0.400л оцет
1 и 1/2 ч.чаша сол /АЗ НАМАЛИХ СОЛТА - НА ВКУС/
1 ч.чаша захар /захарта малко увеличих/
зърна чер пипер
2 бр.дафинов лист
няколко зърна чер пипер
3-4 зърна бахар
3.4 скилидки чесън

Приготвяне
.....................................................................................
Нарязвам зеленчуците,ябълките и кервиза.Разбърквам ги добре.
Завирам маринатата и още топла я изсипвам в нарязаните зеленчуци и ябълка.
Обърквам ги няколко пъти докато истинат.
Насипвам ги в буркана,като на 2-3 места поставям гроздовете.
Изчаквам да истине напълно и затварям капачката.
Понеже трябва да се държи на тъмно,аз увивам буркана с алуминиево фолио.
Една седмица обръщах бурканите ,един ден с капачката надолу ,другият с капачката нагоре. Това е.... и вече са в мазето чакат зимата . :)




Бойче благодаря за страхотната рецепта. Невероятно вкусна  и много ароматна стана. Ще си я правя всяка зима.

3 коментара:

  1. Грозде и ябълки на туршия не съм опитвала, обаче круши обичам много! Интересна рецепта, Зиче и съм сигурна, че е много вкусна! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. ❥°º
    Gosto de receitas agridoces.
    Muito colorido, saudável e saboroso!!!!!!!!
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil

    ✿✿◠°•.¸

    ОтговорИзтриване
  3. Prekrasno, 6te ia napravia dnes !

    ОтговорИзтриване