Последователи

събота, 2 август 2014 г.

КАДАИФ ДОЛМА




Рецептата е на TC Cevdet Yüce и от както съм я видяла когато я пусна в една от групите във ФБ , не ми излиза от ума.
Суров кадаиф, не можах да намеря и за това купих кадаиф от онези ,дето само се заливат.

Иначе го направих както той беше описал с малки изменения с корите.

ПРОДУКТИ
пакет точени кори /на белла аз използвах/
кадаиф
50-60гр.-разтопено масло за намазване на корите
счукани орехи

за сиропа
2ч.ч.-вода
2ч.ч.- захар
сока от един лимон
1бр. -ванилия





Аз така ги приготвих :

Кадаифа го натроших, да не е степан, а да стане като фиде.
Начуках орехи една шепа.
Маслото разтопих в микровълновата.
Разтворих корите и всяка кора намазах с маслото, само половината и сгънах на две.
ето така



От широкият край сложих кадаиф и поръсих с орехи
ето така



Загърнах двата края на страните да се съединят в средата
ето така



Започнах да навивам като пура .
ето така




Намазах пурата навсякъде с четката с масло и сложих в тавата
Така направих с всички листа от корите.



Сложих тавата да се пече във фурната на 220 градуса до златисто.
Може и да ги изпържите в масло и олио смеска до златисто.



Оставих да изстинат .
През това време направих сиропа от посочените продукти по горе.
Оставих да отдъхне   ,марен да е не  врял и тогава залях ДОЛМАТА.



Облизахме си пръстите приятели ,честно!
Искрени благодарности на Шевдет за невероятната рецепта.
Опитайте и вие ,няма да съжалявате ,пък и става бързо.

4 коментара:

  1. Зиче, и аз бих си облизала пръстите, голяма сладост си приготвила!
    Поздрави сърдечни. :)

    ОтговорИзтриване
  2. И аз гледах някъде подобна рецепта-със сигурнот е много вкусно.

    ОтговорИзтриване
  3. Суров кадаиф в Пловдив (ако правилно съм разбрала, че живеете там - някъде споменахте Кършияка) има в подлеза преди тунела - водещ към Главната, изпълняват и поръчка, ако в момента нямат, но е към 5 лв половин кг. Ако имате пътуващи близки към В.Търново - това е другия вариант. Блогът ви е чудесен, с достъпни рецепти, има много непознати за мен, някои са уникални - като родопските ви специалитети. Поздравления за идеята и енергията, която сте вложили, за да оставите този безценен дар за внуците - "бабините рецепти"!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. БЛАГОДАРЯ,Зара за информацията, ще проверя. Благодаря и за вниманието и милият коментар.Радвам се ,че ви харесват моите простички рецепти. Силно ви препоръчвам да си направите от родопските рецепти нещичко, защото са уникални!
      Прекрасна вечер!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...