Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

петък, 24 октомври 2014 г.

Шехриели пилаф (пилаф с фиде)





Продукти
2 ч.ч.200мл - ориз
2-3 шепи- фиде /или много тънки спагети/
5 с.л.- олио
4 чаши вряла вода
сол на вкус




ПРИГОТВЯНЕ
Почистих ориза, измих го с топла вода.
Оставих го да поседи в топла вода до 5 минути.
През това време загрях олиото в тенджера и прибавих фидето.
Запържих го, докато стана златисто.
Отцедих ориза, добавих го към фидето и го запържих 4- 5 минути.
Добавих врялата вода и разбърках съвсем малко, само 2-3 завъртания на лъжицата.
Затворих плътно капака на тенджерата/по някога го правя и в дълбок тиган с капак/ и оставих пилафа да поври около 3 минути на силен огън, след това намалих огъня и оставих да поври още 20 минути.
След като снемете пилафа от огъня, разбъркайте го добре с дървена лъжица.
После покрийте тенджерата с плътна хартиена салфетка, затворете капака и изчакайте още десетина минути преди сервиране.

Гарнирах с пилешки крилца пържени в масло.

8 коментара:

  1. Ох, ще е голяма вкусотия това... Препоръчвам и нещо доста схдно като готвене, ама ще е различно като вкус. Само те съветвам да го правиш не с нашенския булгур, а онзи на малките зрънца, който само се накисва. С нашия опитах, ама не е вкусно... Той е за други манджи. :) Ето рецептата: http://www.mycookingbookblog.com/pilaf-ot-bulgur-s-fide/.
    Поздрави сърдечни, Зиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери непременно ще опитам ,аз много харесвам такива неща. Онзи ден си купих Турски булгур дано да стане с него.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  2. Много обичам, но не съм си правила отдавна. Скоро идват пости, ще се възползвам :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Илианка ,аз пък не си бях правила такъв пилаф но много ми хареса и ще си го правя постояно.
      За постите пък ще е супер!

      Изтриване
  3. Китайка да бях сигурно нямаше да обичам толкова ориз :)!
    Вкусна рецепта и интересна с това фиде, аморе!
    Прегръдка, мила с пожелание за хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аморе ,аз съм същата и днес цял ден пилаф ям и утре мога да го ям ,и всеки ден ,обожавам го!!!
      Ти отивай да месиш с новата бъркалка :) и ще чакаме чудесата ти!
      Силно те прегръщам!

      Изтриване
  4. Чудесен е пилафа и аз го харесвам много и най-често го приготвям, като гарнитура към какво ли не! Аз вместо фиде добавям орзо понякога и става много симпатично оризчето!
    Поздрави, Здравче!

    ОтговорИзтриване