Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

сряда, 22 юни 2016 г.

БАКЛАВА С ЛОКУМ




ПРОДУКТИ
1 пакет готови точени кори
4 кутии локум цветен
125 г масло
125 мл олио

за сиропа
500гр. захар
700мл.



ПРИГОТВЯНЕ
Маслото се разтопява и се смесва с олиото.
Корите се разстилат и се отделят два листа, слагат се един върху друг и се намазват с мазнината.
В единия широк край на кората се слага редичка от нарязания на ивички локум ,
/ може да се поръси и обилно с орехови ядки / след което се навива на руло.
По този начин се приготвят и останалите кори.
Рулата се подреждат навити в намазнена тава./може и в правоъгълна тава прави, рулата да се сложат/
Нарязваме на хапки и поливаме отгоре с останалата мазнина.
Баклавата се пече при температура 190 градуса да получи златист цвят.
Приготвя се сироп, като захарта се изсипва в малка тенджера и се залива с 700 мл. студена вода.
Слага се на котлона и се кипва, като се разбърква.
Баклавата като изстине се залива с почти изстиналия захарен сироп .
След това се завива с кухненска кърпа, оставя се да се напои добре и се поднася.

6 коментара:

  1. Е, много е апетитна, Здравче!Браво! И аз си грабвам парче! Поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стара рецепта Люси и съм я пропуснала да публикувам в блога. Много е вкусна и бързо става.
      Прегръдки!

      Изтриване
  2. Остана ли парченце от тази вкусотия и за мен?
    Поздрави, Здравче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не но ще ти направя ,ти само ела:)
      Прегръдки!

      Изтриване
    2. аз слагам и орех,става много апетитно

      Изтриване
    3. Споменала съм в рецептата ,че който иска може да си сложи и орехи ,аз нямах тогава и така също е страхотна!

      Изтриване