Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

понеделник, 21 март 2016 г.

Козунаци пухчета - с едно втасване







Всяка година си викам ,намерила съм перфектната рецепта Божественият козунак.....
.... дааа ама неее и тази рецепта си я бива,и то много си я бива!
Та така и днес ме засърбяха ръцете да меся козунак и то така с каквото имам и придържаща се към рецептата от Божественият козунак с малки промени се получи ...невероятен ,пухкав и наслада за сетивата, козунак.
Толкова е мек и пухкав ,че едвам го изкарах от формата.
ГОРЕЩО ВИ ГО ПРЕПОРЪЧВАМ !









Продукти за един малък и един голям козунак

3-яйца, /единият жълтък заделям за намазване на козунакът/
200мл -прясно мляко,
150мл.- смес от разтопена свинска мас,краве масло и олио,/или само мас и масло или масло и олио/
250 гр.- захар ,ако не обичате много сладък ...или 300гр-захар за сладък
кората на 1 лимон
3- ванилии,
около 700-800гр брашно,
2/3 кубче прясна мая или 1,1/2 пакетче на Йоткер.
за поръсване сушени боровинки и смлени орехи сушени сливи/това имах в момента/
може да сложите и стафиди,локум,шоколад на кубчета сушени плодове каквито се сетите...

Приготвяне
Прясната мая разтворих в малко прясно мляко, 2ч.л. брашно и 1 ч.л. захар да стане каша.Ако е суха мая /която не иска да чакате да втасва/ направо във брашното слагам.
На ръка ако меся мокрите продукти/БЕЗ МАЗНИНАТА/ смесвам ,заедно и сухите отделно ,заедно.
Правя кладенче в сухите и изсипвам мократа смес.
Започвам да бъркам с лъжица докато стане лепкава смес.
Започвам тогава с ръце да меся и по малко да прибавям от мазнината докато я поеме всичката.
Трябва да се получи меко ,еластично тесто.
Ако трябва още брашно добавете или отнемете в зависимост от течната смес е.
На машина бъркам като всички продукти /БЕЗ МАЗНИНАТА/ поставя в контейнера и меся докато се оформи тестото .
Започвам да сипвам мазнината докато я поеме цялата.
Тогава започвам да издърпвам с намаслени ръце тестото от единият край и захлупвам върху другият.
Издърпването на тестото и вкарване на въздух и мазнина съм взаимствала от клипа на моята приятелка Zaneta Tsaneva

ето тук може да видите











това се прави 10-15 пъти ,докато се получат мехурчета по тестото.




НАПРАВО ЗАПОЧВАМ ДА ОФОРМЯМ НЕ ЧАКАМ ДА ВТАСВА.
Оформянето е по желание.
Аз направих така-разделих според правоъгълните тави тестото,едното по малко топче.
По малкото топче разделих на 4 части и всяка направих на фитил.
С пръсти разтелих всичките
и наръсих сушени боровинки и смлени орехи завих на руло

усуках

прегънах на две и отново усуках
така със всичките 4 фитила процедирах
тогава два по два усуках да станат само 2 фитила







Сплетох така







Другият големият по същият начин но само два фитила направих


усуках


и тогава сплетох по същият начин както и малкият.


Сложих ги в намаслените кексови форми



Сложих във фурната покрити с кърпа която използвам винаги за това.


Настроих фурната на 50 градуса отдолу и отгоре


за 55мин.


Ако тестото не е напълнило формите за това време, сложете го още няколко минути докато хубаво втаса.
Втасването на козунаците е бавно заради захарта ,но имайте търпение хубаво да втасат.
На 55мин. не беше още втасало достатъчно ,за това ги оставих още 20 мин.




Когато втаса за 1ч.15 мин. Втасването може да продължи и до 2ч. просто трябва да утрои обема си и чак тогава е готово


мажа козунаците с жълтъка в който съм сложила олио и щипка захар и поръсвам с мокра захар/няколко капки вода се слага в обикновена захар хубаво да се намокри и с пръсти се ръси на козунака/.


Увеличих фурната на 180 градуса и пекох до готовност.
НЕ ПРЕПИЧАЙТЕ КОЗУНАЦИТЕ ЗА ДА НЕ СТАВАТ ВЪТРЕ МНОГО СУХИ.
Когато пробвате с клечката да не влиза в твърдо и сухо тесто а в меко и влажно,но да не остава на клечката тесто.




Р.Р. За тези които месят на ръка, за да вкарате мазнината в тестото се прави така.....
тестото разстели с ръце , намажи обилно с разтопената мазнина и загъни на плик, после меси докато поеме мазнината.
Тогава пак повтори по същият начин с мазнината, толкова пъти ,докато свърши мазнината ....тогава конците са сигурни ....
Тестото, трябва да е меко и много еластично и да се изчака хубаво втасване,НО НЕ И ПРЕВТАСВАНЕ!

Това е..... никаква философия :)






ГОДИШНИ НАГРАДИ ЗА КУЛИНАРНИ БЛОГОВЕ-за 2017 година!
Две награди в двата раздела на публиката   и една на журито !
Безкрайно съм щастлива и благодаря на всички които сте гласували за мен!
***************************************************







36 коментара:

  1. Отговори
    1. За пореден път чудесно обяснено и превъзходен резултат.
      Благодаря от сърце!

      Изтриване
    2. Благодаря АННА ,за милите думи!
      Старая се да ви е ясно какво правите,за да има добър резултат!
      Поздрави!

      Изтриване
  2. Ммм...изглеждат прекрасно ...със сигурност са много вкусни!Адмирации за времето отделено за снимки и обяснения!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Нанита,удоволствието е мое ,когато вие сте доволни!

      Изтриване
  3. Много апетитно изглеждат.В събота,ако ми остане време ще пробвам.Само имам един въпрос-в предварително загрята фурна ли печеш?Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не в предварително нагрята фурна ...вижте рецептата и следвайте стъпка по стъпка и няма да сгрешите.

      Изтриване
  4. Извинявам се, че пиша от профила на мъжа ми.
    Имам въпоси:
    1- Ако може да опишеш как точно правиш >мократа захар>. Със сигурност е много просто, но много ми хареса ефекта на посипване- не върху целия козунак а хаотично и на по- едри кристали.
    2- С каква мазнина според твоя вкус са най- вкусни козунаците?
    Поздравления

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей!
      Просто намокрям обикновена кристална захар с няколко капки вода и поръсвам с пръсти където падне.Когато започне да се пече тя изсъхва и се получава това.
      За мазнината
      На мен най много ми харесва с мас ,масло и олио.
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Перфектни са.Искам да попитам брашното какво е,ако поллзвате определена марка?

    ОтговорИзтриване
  6. На София МЕЛ класик или екстра каквото имам.

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей Зиче,
    козунаците изглеждат превъзходни!
    Заслужаваш си наградата!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря Жани и твоят видео клип много ми помогна за оформянето им.
    Много лесен начин за вкарване на въздух в тестото.
    Но ти го учиш и най добре го знаеш кое как става и съм ти благодарна.

    Колкото до наградите за мен е чест само където са ме номинирали и са ми оказали внимание ..вече съм победител наградата не е най важната ,а честа да те забележат и оценят.
    Прегръдки за теб и да нацелуваш малката кулинарка!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотна рецепта и страхотен резултат! Благодаря много! Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина станаха невероятно вкусни! Благодаря за доверието и се радвам ,че са ви харесали!
      Поздрави!

      Изтриване
  10. Здравче, този козунак съм си го заплюла, направо е разкошен :) Изглежда пухкав, вкусен, на конци, абе както си трябва :)
    Благодаря ти за тази наистина вкусна и различна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче много е хубава и сполучлива взаимствано от Божественият ми козунак и оформяне от видеото на Жани.Винаги така се получава когато вземеш най хубавото от всичко.
      Пробвай го ще ти хареса!

      Изтриване
  11. Реших да изпробвам рецептата преди Великден. Фантастичен стана, Здравче!!! А конците му бяха също като на твоите снимки. Замесих го в хлебопекарна, след това - по рецептата ти. От 4 усукани рула сплетох един кръгъл козунак. Отдавна си правя домашни великденски козунаци, но такъв резултат за пръв път постигам!
    Благодаря ти, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам ,че ви е харесал..наистина стана прекрасна рецепта.
      Поздрави!

      Изтриване
  12. Здравейте, вие сте използвала кухненски робот? А дали ще стане в хлебопекарна - първо да се сложат мокрите и отгоре сухите съставки на програма тесто?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм използвала кухненски робот ,а и аз в хлебопекарната го месих.
      Слагам всички съставки и пускам за месене на тесто бърз хляб е моето.То по принцип няма значение на какво се меси ...само да е месене програмата.

      Изтриване
  13. Много добра рецепта. Благодаря. Гласувах. Успех!

    ОтговорИзтриване
  14. Рецептата е уникална! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  15. Изобщо не ми бухна тестото.... чудя се защо. Всичко се получи - хубаво тесто, мехури....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тестото на козунака трябва да е на топло и втасва поне 2ч. може и повече, ако не е достатъчно топло.Козуначените теста бавно втасват заради захарта в него.Просто търпение трябва,иначе когато има мая,няма как да не бухне!

      Изтриване
  16. Тази година ,тези козунаци са ми фаворит -те ще са и на утрешната трапеза(поне това,което успея да опазя:)))))!!За трети път ги правя и всеки следващ стават все по-хубави!Благодаря сърдечно,светли празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Безкрайно съм щастлива когато чета такива коментари и съм удовлетворена от това ,че съм била полезна!Благодаря!

      Изтриване
  17. Днес пробвах рецептата и резултата е възхитителен! Благодаре Зиче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието и много се радвам ,че съм била полезна и ,че се е получил и ви е харесал.
      Ще се радвам ако споделите снимка за да се порадвам и аз!
      Поздрави!

      Изтриване
  18. Правя тези козунаци вече 4 години. Винаги стават перфектни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. МНОГО СЕ РАДВАМ ,ЧЕ ВИ ХАРЕСВАТ И БЛАГОДАРЯ ЗА ДОВЕРИЕТО!

      Изтриване
  19. Здравейте,а дали ще е добре ако след оформянето ги оставя в хладилника до сутринта и тогава да ги изпека?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никога не съм го правила и не знам как да ви отговора на този въпрос...просто пробвайте.

      Изтриване