Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

събота, 18 септември 2010 г.

КЕМЕРКА




Предлагам ви една рецепта много вкусна и апетитна.Рецептата е от Врачанският край до колкото знам.Когато я опитах много ми хареса толкова вкусно нещо ми се видя ,че от тогава постоянно си я правим в къщи.
Когато някой от семейството ми пътува за дълго , правя кемерка но във вид на затворена пица и съм спокойна ,че имат вкусно ядене.





ПРОДУКТИ ЗА ТЕСТОТО
2 -яйца,
250 мл -пр. мляко,
2 с.л -олио,/аз слагам 3с.л./
1/2 с.л -сол,
1/2 с.л- захар,
половин кубче мая,
600 гр брашно
Всичко това го меся в хлебопекарната ,или на ръка и го оставям да почине завито с кърпа докато направя плънката.


Когато нямам време да меся копувам готово тесто .

ЗА ПЛЪНКАТА
1връзка -ПРАЗ
500гр.-кайма
повечко -олио носи на мазнина
червен пипер ,сол ,чубрица,

Продуктите може да намалите според тавата.
Праза се нарязва на едро и се задушава в олиото поръсен със солта.Когато стане златист праза ,прибавям размитата кайма с малко вода да стане рядка и като я сложим да не става на едри буци.
Прибавя се и червения пипер/повечко носи на пипер/ солта,чубрицата и запържвам да остане на мазнина.
По голямата част от тестото го разточваме според тавата аз използвам 35см .
ето така да покрива ръбчетата .


Сипвам плънката отгоре и разпределям хубаво .





загъвам краищата така


и разточвом останалото тесто за капаче.


Пека на 180 градуса до готовност ,ако имам кашкавал настъргвам и запичам ,ако нямам и без него минава . :)


режа на парчета и сервирам




6 коментара:

  1. Зиче много вкусно и изкушяващо изглежда.В най скоро време трябва да се направи защото много обичам такива нещица.

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен сигурна съм ,че ще ти хареса щом харесваш такива нещица.:)

    ОтговорИзтриване
  3. Моята баба е от Врачанския край и често приготвяме това у дома. Няма човек от семейството ни, който да не е влюбен в тази вкуснотия. Препоръчвам ти да опиташ с плънка от праз и гъби, задушени с домати - без кайма :) Сигурна съм, че ще ти хареса много :)

    ОтговорИзтриване
  4. Neizi_ss тази рецепта я знам от жена която е от Враца и тя ми е казала рецептата.Явно това си е ваша изпитана рецепта.
    Ще опитам и по твоя начин със сигурност.:)

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен
    Така са ми го казали когато рецептата съм записвала и така си го знам.
    Мисля че името не е толкова важно а вкуса.:)
    Но все пак ти благодаря за уточнението(

    ОтговорИзтриване
  6. Аз съм от Враца и това е рецепта от детството ми. Правеше я баба ми, а и навсякъде из Враца се продаваха кемерки. Все още на пазара се продават. И рецептата им е точно с тесто, няма кашкавал, а и се слага вътре шарена трапезна сол.Кемерките са оформят на питки, но вкъщи я правеха в тава, както е посоено в рецептата. Дано да съм ви била от плоза!

    ОтговорИзтриване