Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

вторник, 6 март 2012 г.

ПИДЕ СЪС СЛАДКО



продукти за тестото:

500 гр.бяло брашно;
1/2 кубче мая;
50 гр.маргарин;
1 с.л.сол;
1с.л.мед/течен/;
вода около 300 мл.



Приготвяне на тестото:
Пресяваме брашното със солта в удобна купа.
Натрошаваме маята , прибавяме маргарина и лъжицата мед.
Разбъркваме на сухо с лъжица.Започваме омесването като сипваме постепенно студена вода.
Тестото което ни трябва е меко и еластично:)



продукти за гарниране НА ПИДЕТО:

Сладко или мармалад каквито имате
Аз направих с шипков мармалад, кайсиево сладко, и мармалад от сливи



Направо оформям пидето
Колкото по-широко направим кладенчето,по-тънко става след като се изпече и е по-добре.
Разточваме топката на кръгла кора с дебелина 0,5 см..
Преместваме кората в подмазана тавичка и навиваме краищата на вътре /така образуваме борд/и оформяме квадрат.
Намазваме с олио тестото и в полученото кладенче мажем със сладкото или мармалада.



Оставяме да втаса във фурната на 50 градуса и като е готово усилваме фурната на 200 градуса и печем до готовност.



***МОЖЕ ПРЕДВАРИТЕЛНО ДА СИ ЗАМЕСИТЕ ТЕСТОТО ОТ ВЕЧЕРТА И ДА СЕ ДЪРЖИ В ХЛАДИЛНИКА НО В ГОЛЯМА ТОРБА ИЛИ ГОЛЯМ СЪД НАМАЗАН С ОЛИО защото втасва и се надува !
Когато ви трябва вадите и само гарнирате по желание***

10 коментара:

  1. Харесвам вкуса на пиде, Зиче,
    а идеята за сладък пълнеж ми допада.
    Не успявам да следя всичко, но новите ти рецепти са чудесни:
    тортата, царевичния хляб, тригуните-
    много разнообразни и изкушаващи.
    Сърдечни поздрави и усмихнати мартенски дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Много хубаво това пиде бе, Зичка :)...толкова примамливо и вкусно изглежда ! Май ще запретна и аз ръкави да го опитам един ден :))!
    А и за тригуните да кажа ,че ми хареса много рецептата ,само ми се свива корема от твойте вкусотийки :)!
    Хубава вечер ,мила и целувки !

    ОтговорИзтриване
  3. Здравче,милост нямаш към мен,умирам си за сладичко и тестеничко,а ти пак се вихриш с пълна сила!Невероятни пидета,просто разкош!

    Хубава вечер,мила!

    ОтговорИзтриване
  4. Зиче, още е пред очите ми пидето със сирене, а ти предлагаш друго изкушение :)
    Чудесно е!
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Много интересно пиде! Със сладко ми харесва:)Поздрави, Зиче!

    ОтговорИзтриване
  6. Брей как ги въртиш тези пидета, Зиче! Солени, сладки... Големи вкусотии, отново!

    ОтговорИзтриване
  7. Ето това е идея-със сладко...Здравче,как си се сетила само.Благодаря ти миличка-има сладка и се чудя какво да ги правя.
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Здравче,като ти остане време пиши ми на мейла,че искам нещо да те питам:
    kulinarenelixir@abv.bg

    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Момичета благодаря ви за хубавите коментари.
    Наистина се получи хубаво пиде .
    Тъй като имам много сладко в къщи се сетих да го използвам.:)
    Росе писах ти на имейла.:)

    ОтговорИзтриване
  10. Ей такова нещо никога не съм правила.
    А това че се казва пиде,не съм го и чувала.От коя кухня е взаимствано Зиче?От средиземноморската или ориенталската,ама наистина не знам!

    ОтговорИзтриване