Последователи

понеделник, 15 април 2013 г.

Козунак със заквасена сметана




Това е козунака на ЕВА ТОНЕВА и от много време се каня да го направя ,но чак сега му дойде времето. Винаги съм я признавала за нейните тестени изпълнения и на невероятните и рецепти.
 Благодаря Ева за прекрасните предложения.  smile3525





Това е рецептата продуктите на Сончето и приготвянето на Ева с малки изменения според вкуса ни, за това където съм изменила съм споменала.

3 яйца размер М
160 гр. захар (аз сложих 200гр.)
7 г суха мая
600 гр. брашно (700гр. някъде на мен ми отиде)
100 мл. прясно мляко
150 гр. заквасена сметана
щипка сол
1 с.л. коняк(ром)
1 капсула есенция ванилия
настъргана кора на 1 лимон
настъргана кора и сока на 1/2 малък портокал
30 г свинска мас
40 г краве масло
Сушени плодове сливи,стафиди,ананас,смокини,пъпеш.

за намазване

1 жълтък
1 с.л. мляко
1 с.л.зехтин
филирани бадеми за поръсване (аз нямах и поръсих само със счукан карамел и кристална захар.)
захар за поръсване
30 г допълнително мазнина за обработка - смес от зехтин и масло



Начин на приготвяне:
Накиснете сушените плодове с алкохола, оставете ги да престоят минимум 1 час.
В купа разбийте 2 цели яйца и 1 белтък, добавете ваниловия екстракт.
В купа пресейте брашното, захарта и солта, добавете маята и лимоновата кора, разбъркайте.
Направете кладенче в средата, изсипете в него заквасената сметана, яйцата и прясното мляко.
Замесете гладко, но много меко тесто - малко по-гъсто от гъсто кексово.
В случай, че е необходимо, добавете още малко брашно за да се отдели тестото от купата.
Извадете го на леко набрашнена повърхност, премесе леко и оформете на топка.
Поставете го в набрашнена купа, покрийте с кърпа и оставете 30 минути на топло да втаса.
През това време разтопете кравето масло и свинската мас, охладете до стайна температура.
Извадете тестото и лъжица по лъжица започнете да прибавяте мазнината към него.
Оформете на топка, поставете в купа, покрийте и оставете на топло да втаса до удвояване на обема.
Отцедете сушените плодове, оваляйте ги в брашно (аз във нишесте ги овалях)и на части ги прибавете към тестото.
С намазнени ръце разделете тестото на 2 части, оформете на фитили и усучете.
Намажете с мазнина форма с подвижен борд и отвор в средата, диаметър 28 см и сложете фитила.
Покрийте с кърпа и оставете на топло да втасат 30-40 минути.(аз втасвам във фурната на 40-50 градуса да е включена)
Намажете козунаците с разбития в прясното мляко жълтък, поръсете с филирани бадеми и захар.
Печете на 190 градуса до златисто - 30-40 минути, за готовността проверявайте с дървена клечка.


19 коментара:

  1. Започна ги вече , сега нямаш спиране :) ! Чудесен е ,Зиче и да ти кажа съм сигурна ,че е по хубав от италианските !
    Хубава нова седмица ,Аморе ! Прегръдки :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аморе вече два три правих от мои рецепти но тази е уникална и много ни допадна на всички.
      Тези дни ще пробвам една рецепта твоя да направя козунак та ще ти се похваля какво съм сътворила.
      Силно те прегръщам миличка!

      Изтриване
  2. Зиче, и аз правих този козунак-наистина много е вкусен.Захарта и при мене беше увеличена.Твоя изглежда фантастичен!А лаленцата са като от мамината градина-уникални....
    Хубава седмица от мен-прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе наистина стана супер козунака.
      Лаленцата са от къра там си ги откъснах ми то цялото поле с лалета.
      Прекрасна да е и за теб новата седмица ,прегръщам те и да нагушкаш малката принцеска!

      Изтриване
  3. Здравче ти пък ме грабна още с изречението че вече нищо не е в състояние да те спре.:)Прекрасни козунаци.Май и у нас ,ще се правят че изглеждат страхотни.Прегръдки Здравче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, прави защото иначе ще съжаляваш няма такъв вкус като този кузонак ,честно!
      Прегръдки и от мен !

      Изтриване
  4. Само аз не съм го пробвала този вид, сега ме нави:) Невероятен е станал!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Време е Траянче ,време е да му се насладиш!

      Изтриване
  5. Здравче, невероятен козунак! Като гледам снимките - мек като памук и на конци!
    Имам заквасена сметана, ще взема да пробвам и аз! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Щом имаш сметана пробвай Тили ,много е сполучлив!
      Прекрасен да е денят ти !Прегръдки!

      Изтриване
  6. Зиче,страхотен козунак!
    Прекрасни конци и много изкусително изглежда!
    Поздравления за майсторското изпълнение!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Генка ,за милият коментар!
      Прекрасен ден!

      Изтриване
  7. Здравче,козунакът и станал чудесен!
    Каня се и аз да го пробвам някой ден!
    Само като гледам какви конци са се образували и нещо ме засърбяват ръцете. :)
    Поздрави и слънчево настроение въпреки дъждовния ден! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ми то е заразно Мире ,за това запрятай ръкави и почвай,довашните ще са доволни!
      Хубав ден и прегръдки!

      Изтриване
  8. Зиче, правила съм го и аз и то точно по рецептата на Еви! Разкошен е, но всяко тесто, което съм правила от нея е вълшебно. Наистина ти се е получил разкошен козунак, браво! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Катенце, Ева както казах и в публикацията си е невероятен кулинар и невероятни рецепти има при нея.Аз много неща съм правила и все се получава.
      Прегръщам те миличка!

      Изтриване
    2. Чудесен е , Здравче!С това тесто грешка няма!Аз съм писала как да не се препече, намазвам го по-късно с жълтъка, може би на 15 тата минута от печенето, иначе трябва да покриваш....Макар че аз го обичам точно така, с препечена коричка!Поздрав и прегръдка!

      Изтриване
  9. Ей….чудесен е станал Здравче :) С хрупкава коричка и конциии…конциии… майстор си ти :)
    И аз тази година мисля със заквасена сметанка да замесвам по празниците:)
    Рецептите на Ева са чудесни и като ни ги покаже с тези красиви снимки….веднага запалваме на четвърт обороти :)))
    Обаче, забелязвам при мен, когато искам да копирам някого не ми се получава като неговото, все чуждото по ми харесва * … аз дори и себе си не мога да копирам, когато става…става , всеки път различно :)
    Козунакът ти е страхотен и никак не се съмнявам че е и много вкусен !
    Поздрави мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гоголинче ,ми направи си го по свой начин само спази заквасената сметана и това да слагаш лъжичка по лъжичка мазнината това е много важно за да стане на конци.
      Опитай и ще стане аз също много не мога да копирам но пък като си го направя така както аз си знам се получава.
      Хубава вечер миличка!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...