Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

неделя, 11 март 2012 г.

Спаначена торта



Тази торта като я видях и полудях :)....веднага започнах да събирам продуктите и я направих.
Такава лека, нежна и вкусна торта не бях яла до сега.
Спанака не се усеща изобщо.
Става и бързо, хич не е трудна.



А това е оригиналната рецепта копи пейс

продукти
4 яйца
2 ч.ч. захар + ванилия
200 гр спанак (аз ползвам замразен)
1 ч.ч. олио (аз слагам зехтин)
2 ч.ч. брашно + 1п. бакпулвер
2 кофички заквасена сметана от по 400гр,подсладена със захар според вкуса


(аз сложих 4 кофички от малките, 2 по средата, 2 отгоре, като слагам по 1 лъжица захар на кофичка  200гр?





приготвяне
Спанакът се пюрира с олиото в кухненски робот.
Яйцата се разбиват добре със захарта и ванилията.
Към сместа се прибавя спаначеното пюре и най-накрая брашното, омесено с бакпулвера.
Печем до суха клечка на 190 градуса.
След като изстине, разрязваме блата хоризонтално на две.
От долната част изронваме около 1ч.ч. трохички (кексът се рони много приятно), с които ще покрием най-отгоре, имитирайки трети блат.
Пълним със сметаната, след това отгоре и отстрани и ръсим предварително отделените трохички.
Оставяме в хладилника за една нощ, макар че може да се консумира и веднага.



моите промени
Аз сложих 2 голяма кофичка заквасена сметана по 400гр
Захар към 5-6 лъжици и две ванилии
Много леко разбивайте захарта и сметаната , да не се пресече ,просто само се обърква, леко.
Стана супер ,....голяма вкусотия.



Благодаря за хубавата рецепта на източника


17 коментара:

  1. Зиче,много интересна торта!Впечатлена съм!Не ми е минавало през ум да направя десерт със спанак.Благодаря за идеята!
    Сигурна съм ,че е много вкусна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Зиче, в началото се учудих защо е хубаво да не се усеща спанака!
    Мислех си за солена торта :)
    Чудесна идея за десерт!
    Правила съм с моркови и червено цвекло и мисля че и тази е безумно вкусна!
    Прегръдки и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Зиче, отначало и аз си помислих, че е солена торта! Изненадах се като видях, че е със захар! Страхотна идея! Прекрасно изглежда и съм сигурна, че е много вкусна!

    ОтговорИзтриване
  4. Зиче, днес направо ме гръмна:)
    Суперска тортаа!

    ОтговорИзтриване
  5. Много свежо, много пролетно, много оригинално, Зиче - Страхотна си!
    Идеята за икономичен козунак ме очарова също!
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Зиче, страхотна е, а как си я декорирала с тези цветенца, като пролетна полянка е! Браво! Приятна неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Здравче,на тази торта и се каня от 1 година и още не съм я правила.Когато я видях при Аелис много ми хареса-твоята още повече....Значи смело може да се прави.Ти като си на диета,как се справяш с тези сладости?
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Признавам, че си помислих, че е соленичката, защото спанакът винаги го свързвам със соленичко, но ти определено ме изненадата много с този сладък вариант. Много красиво и оригинално предложение, Зиче! Поздравления за реализацията и декорацията :)
    Хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  9. Не само ти полудя ,Здравче ами луднах и аз :)...страхотна торта , чудесна рецепта !
    Хубава вечер ,Зиче ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  10. Зиче, вече няколко пъти видях тази торта в различни блогове и силно се изкушавам да я направя, а след твоите положителни отзиви веднага я поставям в графа предстоящо.
    Твоята изглежда страхотно.
    Прегръдки и успешна нова седмица!!!

    ОтговорИзтриване
  11. Ооо тази торта е страхотна. Аз лятото я правих и много ми допадна.

    ОтговорИзтриване
  12. Ааа,спанак и захар?Никога не бих се сетила за подобна комбинация!
    Но захарта прави чудеса явно!
    А тортата ти Зиче толкова свежа и зеленичка,направо е пролетна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. От кога й се каня и аз на тази торта...
    Много пролетно изглежда, Зиче!

    ОтговорИзтриване
  14. Ама как само си я накиприла с тез цветенца,очите ми останаха в тортата ти,Здравче!Супер е,много ми харесва!

    Прегръдки,мила!

    ОтговорИзтриване
  15. МОМИЧЕТА, много ви благодаря за страхотните коментари.Така ме зареждате с тях ,че ми е много хубаво и ме карате да продължавам макар и с моите простички кулинарни умения.
    Тортата наистина стана неустоимо вкусна и се хареса от всички.Горещо ви я препоръчвам направете я струва си.
    Извинете ме ,че изчезнах за два дни но тъкмо публикувах тази рецепта и след два часа компа ми се скапа.
    Прегръщам ви всяка една от вас по отделно.

    ОтговорИзтриване
  16. Е, Зиче, и аз полудях като я видях;) Сега остава да събера продуктите и да запретвам ръкави;)
    Много добре изглежда да знаеш, ама много!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. хаха, и аз като всички реших, че е солена!!И как така със спанак и захар - това си е РЕВОЛюЦИЯ !!Много ефектно предложение, страхотна си!!Поздрави!

    ОтговорИзтриване