Последователи

неделя, 11 март 2012 г.

Спаначена торта



Тази торта като я видях и полудях :)....веднага започнах да събирам продуктите и я направих.
Такава лека, нежна и вкусна торта не бях яла до сега.
Спанака не се усеща изобщо.
Става и бързо, хич не е трудна.



А това е оригиналната рецепта копи пейс

продукти
4 яйца
2 ч.ч. захар + ванилия
200 гр спанак (аз ползвам замразен)
1 ч.ч. олио (аз слагам зехтин)
2 ч.ч. брашно + 1п. бакпулвер
заквасена сметана,подсладена със захар според вкуса
(аз сложих 4 кофички, 2 по средата, 2 отгоре, като слагам по 1 лъжица захар на кофичка; обаче колко ще да е една кофичка? може би 200гр? ще проверя и редактирам, но всъщност е много лесно да се прецени на око)





приготвяне
Спанакът се пюрира с олиото в кухненски робот. Яйцата се разбиват добре със захарта и ванилията. Към сместа се прибавя спаначеното пюре и най-накрая брашното, омесено с бакпулвера. Печем до суха клечка (фурната ми е газова и не мога да посоча градуси, при мен се опича за около 45 мин). След като изстине, разрязваме блата хоризонтално на две. От долната част изронваме около 1ч.ч. трохички (кексът се рони много приятно), с които ще покрием най-отгоре, имитирайки трети блат. Пълним със сметаната, след това отгоре и отстрани и ръсим предварително отделените трохички. Оставяме в хладилника за една нощ, макар че може да се консумира и веднага.



моите промени
Аз сложих 1 голяма кофичка заквасена сметана 400гр и една малка 200гр. всичките 600гр.
1 кисело мляко да е от тези гъстите .
Захар към 5-6 лъжици и две ванилии
Това е моя крем за тортата ,че ме примързя да отида да купя още сметана.:)
Стана супер ,....голяма вкусотия.



Благодаря за хубавата рецепта на източника

17 коментара:

  1. Зиче,много интересна торта!Впечатлена съм!Не ми е минавало през ум да направя десерт със спанак.Благодаря за идеята!
    Сигурна съм ,че е много вкусна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Зиче, в началото се учудих защо е хубаво да не се усеща спанака!
    Мислех си за солена торта :)
    Чудесна идея за десерт!
    Правила съм с моркови и червено цвекло и мисля че и тази е безумно вкусна!
    Прегръдки и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Зиче, отначало и аз си помислих, че е солена торта! Изненадах се като видях, че е със захар! Страхотна идея! Прекрасно изглежда и съм сигурна, че е много вкусна!

    ОтговорИзтриване
  4. Зиче, днес направо ме гръмна:)
    Суперска тортаа!

    ОтговорИзтриване
  5. Много свежо, много пролетно, много оригинално, Зиче - Страхотна си!
    Идеята за икономичен козунак ме очарова също!
    Сърдечни поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Зиче, страхотна е, а как си я декорирала с тези цветенца, като пролетна полянка е! Браво! Приятна неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Здравче,на тази торта и се каня от 1 година и още не съм я правила.Когато я видях при Аелис много ми хареса-твоята още повече....Значи смело може да се прави.Ти като си на диета,как се справяш с тези сладости?
    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Признавам, че си помислих, че е соленичката, защото спанакът винаги го свързвам със соленичко, но ти определено ме изненадата много с този сладък вариант. Много красиво и оригинално предложение, Зиче! Поздравления за реализацията и декорацията :)
    Хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  9. Не само ти полудя ,Здравче ами луднах и аз :)...страхотна торта , чудесна рецепта !
    Хубава вечер ,Зиче ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  10. Зиче, вече няколко пъти видях тази торта в различни блогове и силно се изкушавам да я направя, а след твоите положителни отзиви веднага я поставям в графа предстоящо.
    Твоята изглежда страхотно.
    Прегръдки и успешна нова седмица!!!

    ОтговорИзтриване
  11. Ооо тази торта е страхотна. Аз лятото я правих и много ми допадна.

    ОтговорИзтриване
  12. Ааа,спанак и захар?Никога не бих се сетила за подобна комбинация!
    Но захарта прави чудеса явно!
    А тортата ти Зиче толкова свежа и зеленичка,направо е пролетна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. От кога й се каня и аз на тази торта...
    Много пролетно изглежда, Зиче!

    ОтговорИзтриване
  14. Ама как само си я накиприла с тез цветенца,очите ми останаха в тортата ти,Здравче!Супер е,много ми харесва!

    Прегръдки,мила!

    ОтговорИзтриване
  15. МОМИЧЕТА, много ви благодаря за страхотните коментари.Така ме зареждате с тях ,че ми е много хубаво и ме карате да продължавам макар и с моите простички кулинарни умения.
    Тортата наистина стана неустоимо вкусна и се хареса от всички.Горещо ви я препоръчвам направете я струва си.
    Извинете ме ,че изчезнах за два дни но тъкмо публикувах тази рецепта и след два часа компа ми се скапа.
    Прегръщам ви всяка една от вас по отделно.

    ОтговорИзтриване
  16. Е, Зиче, и аз полудях като я видях;) Сега остава да събера продуктите и да запретвам ръкави;)
    Много добре изглежда да знаеш, ама много!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. хаха, и аз като всички реших, че е солена!!И как така със спанак и захар - това си е РЕВОЛюЦИЯ !!Много ефектно предложение, страхотна си!!Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...