Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

сряда, 15 август 2018 г.

Топеница от тиквички




Видя ли рецепта която ми хареса и на момента започвам ,никой не е в състояние да ме спре :) :)

Рецептата е на Елка Найденова която ми гостува днес в блога ми.
Искам много да и благодаря за нея,стана страхотна и ще се прави със сигурност още за зимата.

Рецептата е сборна, заимствана от чешки кулинарни сайтове, събрана от три сходни рецепти.
Чехите имат много показателна дума за това, което се получава: "Помазанка", т.е. нещо за мазане.
Мисля, че няма нужда от превод.

Необходими продукти:
2 кг тиквички
3 големи глави лук
10-ина печени чушки
300 мл олио
5-6 скилидки чесън
6 с.л. соев сос
250-300 мл кетчуп /или доматено пюре който не харесва кетчуп/
2-3 с.л. червен пипер
3-4 дафинови листа
Черен пипер, сол и захар на вкус

Приготвяне:
Тиквичките се обелват, изчистват се от семките и се нарязват или се смилат през месомелачка.
Лукът се нарязва също на дребно.
Смелях и тиквичките, и пипера./АЗ САМО ГИ НАРЯЗАХ И ТАКА ВАРИХ докато остане на мазнина и пасирах накрая /
Първоначално се задушава лукът, след като омекне, се прибавят тиквичките, а после и останалите продукти ( кетчупът се добавя последен, почти в края ).
Всичко се вари при почти непрекъснато бъркане около половин час, докато се посгъсти.
По желание може да се пасира ( аз го направих, но е въпрос на вкус, може да се остави и по-едро смляно ).
Пълни се в бурканчета и се стерилизира 20 минути.
Отнема около 2-3 часа за приготвяне, а вкусът е нещо между лютеница и кьопоолу.
Като цяло може да се варира с количеството на продуктите по избор.
Аз сложих малко повече чушки.


4 коментара:

  1. Много идейно. Хапвал съм подобно точно в Чехия, но се бях сещал за него от години. А тогава се бях зарекъл да го правя.
    Поздравления и за двете Ви.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Бате ,много хубаво стана ,направи го!Аз утре още една доза ще правя.

      Изтриване
  2. Благодаря за гостуването, Зиче! За мен е чест и удоволствие! Тъй като съм прекарала известно време по тези географски ширини, често надничам в техните кулинарни блогове и си припомням позабравения вкус на тяхната кухня - малко различен и нетрадиционен спрямо нашия, но пък за сметка на това интересен и оригинален като изпълнение. Ще се радвам, ако допадне и на останалите. Опитайте, лесно и вкусно е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели много ни хареса и вече две бурканчета ги измазаха ,няма ги и това значи ,че на всички им хареса и ще се прави още. Благодаря още веднъж за рецептата!

      Изтриване