Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

вторник, 28 януари 2014 г.

Пита "СЛЪНЧОГЛЕД"



Започнах вече да изчиствам събраните от години оформяне на пити.
Това отново е един много популярен начин слънчоглед!



Продукти
3-яйца единият жълтък за намазване
200мл.-прясно мляко
100мл.-вода
200гр.-кисело мляко
1с.л.-сол
3-4с.л.-захар
2 бр.-суха мая на Йоткер или едно кубче жива
4-5с.л.- течен маргарин или разтопено масло
1ч.л.-оцет
около 1.200 - 1.300кг. брашно

сусам ,ленено семе



ПРИГОТВЯНЕ
От продуктите замесих тесто малко по твърдо от обикновеното за пити.
За месенето в машина всички заедно се слаган а на ръка кладенчето и в него всички останали продукти.
Разделих тестото на 3 еднакви части
едната отделяме настрани
Взех от двете останали едната топка и разделих на 4 топки така направих и с втората и се получиха общо 8 броя топки.




Първите 4-ри топки , разточих колкото е голяма тавата,подмазах хубаво с мазнина първата, сложих върху нея втората, подмазах я ,сложих третата ,подмазах я и сложих четвъртата .Тези пластове кори ги редих в подмаслената тава направо за да не пренасям после тестото а направо в тавата го нарязах на 8 триъгълника,но не до края.
Върховете на триъгълниците обърнах навън ,към ръба на тавата.


Вторите 4-ри топки разточих на плота
Разрязах на 8 триъгълника,но до края.



Всеки триъгълник наредих между другите триъгълници в тавата.



В средата поставих 9-то топче,/вие може да украсите по желание./
Аз разделих на 4 топчето и направих 4 фитила и сплетох така



Оставих питката да втаса завита с кърпа на 50 градуса във фурната.
Намазах с жълтък ,декорирах със сусам и ленено семе.
Сложих отново във фурната на 180 градуса и пекох до готовност.





17 коментара:

  1. Здравче, много е красива! И аз правя подобна, малко по друг начин, но външния вид е същият. Плетката ти в средата е много оригинална.
    Хайде от мен рачел, от теб парче пухкава питка! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ОООО Тиле няма да откажа на речела пък и с този пухкав хляб направо ще е прелестно.:)
      Прегръщам ти и аз!

      Изтриване
  2. Jeste mnogo je krasiva.I hvala za detaljna uputstva.Olaksas nam da i mi probamo:)Nisam dugo bila i bas mi se dopda kako tijeblog napredovao.Poseti i ti mene:) Pozdrav sa suncanog Novog Zelanda

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. БЛАГОДАРЯ ! Ще се радвам да я направите и да се похвалите.
      Във Вашият блог не мога да влезна има забрана някаква. :( много ми се иска да видя и вашият блог.
      Поздрави

      Изтриване
    2. Профилът не е достъпен

      Заявеният от вас потребителски профил в Blogger не може да бъде показан. Много от потребителите на Blogger още не са избрали да споделят обществено потребителските си профили.

      Ако сте потребител на Blogger, ви насърчаваме да активирате достъпа до потребителския си профил.

      Изтриване
  3. Красота... Зиче, направо би ме било жал да хапвам от твоите пити, те направо са си за картина. Барво, много ти се радвам!
    Всичко добро и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери на мен все не ми харесват ,намирам си много грешки но следващият път пак си ги повтарям .Ето с твърдоста на тестото например аз не мога твърдо тесто да намеся нещо ми се струва ,че нещо няма да стане от питата и тогава фигурите не стават така оформени както трябва. Но като за нас си стават и най важното е ,че са много вкусни.
      Прегръщам те!

      Изтриване
  4. Прелестна пита, както винаги, Здравче! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря Иглика стана горе долу.:)
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  5. Слънчева като теб,аморе! Браво!
    Целувки, мила! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Много, много красива е станала!
    Изпипана, както казва майка ми!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотна питка, утре съм на гости на баба ми и съм решила да я изненадам с тази питка. Само имам въпрос, тъй като тестото ще го меся на ръка, а не в машина за хляб, нужно ли е след замесването да втасва или само след като е оформена.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. САМО ЕДИН ПЪТ ВТАСВАМ АЗ ТЕСТАТА след като ги оформя ! Съжалявам ,че късно ви отговарям.
      По принцип щом не е споменато в рецептата значи не е втасвало тестото преди оформяне.

      Изтриване