Последователи

ТЪРСИ РЕЦЕПТИ В БЛОГА!

понеделник, 23 януари 2012 г.

РОСКОН - козуначена корона




Когато видях рецептата при ТРАЯНЧЕТО ме грабна на момента и си казах това еее.. ще се прави.
***Получи се неописуемо вкусно нещо!
Нежен ,пухкав,с неверояти конци, не много сладък , но пък хапнеш ли и не можеш да спреш.
Това е най добрата рецепта за вид козунак която съм яла и правила ***
За Великден имам вече перфектната рецепта за козунак.



Това е оригиналната рецепта копирана от блога на ТРАЯНА

Продукти:
300 гр. захар
40 гр. мая
250 гр. масло/ мас
250 мл. прясно мляко
6 яйца
стафиди, лимонова кора, бадеми,
захаросани черешеи и резени захаросан пъпеши портокал



****(Приготвих половин доза за опит но съжалих като видях какво се получи...
Макар че стана огромен Роскон с намалена доза.

Ето и моите продукти

150 гр.- захар
20 гр. - мая
125 гр.- масло/ мас
125 мл.- прясно мляко
3- яйца
Брашно за средно меко тесто
стафиди, лимонова кора,орехи,
карамелизирах резени портокал и смокини като карамелизирах 1с.л. захар и малко масло.
Сложих портокала и смокините да се запекат за минута , от двете страни и отстраних от огъня)****



Приготвяне:
От посочените продукти се замесва тесто и се оставя да удвои обема си.

**(Сложих в тестото стафиди и сухи боровинки ,и направо оформих като сплетох на плитка)

Поставя се в кръгли форми с дупка в средата, намазва се с разбито яйце.

**(намаслих формата и като втаса намазах с разбити ,яйце,зехтин,прясно мляко, щипка захар)

Поръсва се с бадеми

**(използвах орехи).

Най - отгоре се украсява с черешите, пъпеша и портокала.

**( сложих карамелизирани портокал ,смокини,- череши,орехи и сушени боровинки)



Печем също като козунаците на около 180 градуса.



Искам сърдечно да благодаря на ТРАЯНА за споделената рецепта БЕЗУМНО ВКУСНА ЕЕЕЕЕЕЕ!




Извинете ме пак за лошите снимки но това е положението когато се снима вечер ...

39 коментара:

  1. Зичее, изкусителка такава! Аз сега какво - да запрятам ръкави да меся или да прескоча до Пловдив, а?! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Леле, Зиче, как си я нагласила само - истинска корона! Откога я гледам и все не ми остава смелост да я направя. Твоята е прекрасна! Поздравявам те и ти пожелавам хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. ЯНА, по добре не идвай ,че вече няма до тази сутрин всичко изчезна все едно не съм правила нищо.:))
    Я по добре си запретни ръкави :))) и си я направи много лесна с превъзходен вкус.
    Иначе ако ти се разкарва има шкембе чорба и питка ..хахахахаха
    Прегръдки миличка.

    ОтговорИзтриване
  4. КАНДИ,стана супер наистина и си заслужава.Благодарение на Траянчето намерих рецепта, която вече ми хареса наистина!!!
    Все нещо в козунаците не ми харесваше а с тази рецепта няма за какво да се хвана.
    Прегръдки много и за тебе!

    ОтговорИзтриване
  5. Е тук вече много ти завидях :)!
    Разбира се,съвсем приятелски!
    Невероятна корона,просто перфектно печиво!Идеята за карамелизирания портокал е повече от страхотна и много ефектно стои отгоре,браво,Здравче!Много ми хареса!

    Прегръдки,мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Зиче, "запали ме" да се пробвам. Козуначеното тесто много ми се опъва и не правя у дома козунаци след големите провали. Ама май ще подновя опитите. То така вкусно изглежда, че нямам думи.Ако не се справя, ще ти пиша за съвети във форума. Тъкмо ми трябва ананас за един кекс на Йоли,та с един куршум-два заека.

    ОтговорИзтриване
  7. Зиче, вярвам ти мила ,че е безумно вкусна ,то личи от снимките (въпреки ,че ти не ги харесваш:)!
    Чуден козунак ! Брависима !
    Хубава нова седмица ,миличка !
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  8. Зиче, много добре ти се е получил венецът, и аз го гледах, ама не ме бива хич по тестените....Прибрахме се от Пампорово вчера- толкова сняг има по вашият край, и такива вкусотии похапнахме, и ски покарахме...Сега ще търся в блога ти автентична рецепта за Клин, че отдавна съм му мераклия, яла съм на Смолянските езера и в едно заведение в Момчиловци, убийствено вкусен беше.Хайде, спорна седмица!
    мария

    ОтговорИзтриване
  9. Ех, Зиче, така царски бих си похапнала от тази корона! Страхотно си я украсила и изпипала! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Хубаво е когато правиш да има кой да го яде-щом е свършил ,значи е много вкусен този козунак.А как си го украсила-само за снимка си е...браво!
    Хубава вечер,мила!

    ОтговорИзтриване
  11. Зиче, страхотна корона! Колко много е бухналааа! Много красиво си я украсила!
    Поздрави и пожелания за хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Зиче, божествена корона :)
    Поздравления!
    Прегръдки и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. На това му казвам - фантазия! Поздрави, Зиче! Лека вечер:)))

    ОтговорИзтриване
  14. РОСЕ, захаросани плодовете ми се видяха простички но карамелизирани станаха страхотниу опитай.
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  15. НИНЧЕ, НАСРЕЩА СЪМ АКО ИМАШ ВЪПРОСИ ..МНОГО Е ЛЕСЕН И СПОЛУЧЛИВ .
    ЦЕЛУВКИ!

    ОтговорИзтриване
  16. ИВАНА,бе не са хубави снимките но пък козунака беше трепач.
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  17. Мария, в раздел Родопски вкусотии имам рецепта за клин със зелении и без виж рецептите и опитаяйй,наистина са уникални на вкус.
    Много сняг има наистина но пък е красиво нали???:)
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  18. ГАБИ, почерпи ли се вече?:))
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  19. ЖИВЕ, в къщи всичко се упостошава веднага пет гърла са доста и яшни при това.:)))))
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  20. ЕЛИ, не вярвах ,че такава голяма ще стане понеже половин доза направих.Значи ако е цялата рецепта ще станат две големи корони.
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  21. ДАНИ,наистина божествена стана!
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  22. ЦВЕТИ, радвам се че ти е харесала короната и на теб.
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  23. Зиче,
    понеже тази година съм решила (засега) да се пробвам с козунак по Великден, щом спец като теб твърди, че това е КОЗУНАКЪТ- той ще е;-)
    Записвах го веднага@!
    Благодаря за удоволствието-снимките само допринасят за него, така че не се ядосвай за тях-ние усетихме аромата вече;-)

    ОтговорИзтриване
  24. Zi4е, много обичам козунак,но в твоя направо се влюбих! И тъй като няма да ме има по Велик ден мисля да го изпробвам преди да замина!Дано се получи и на половина толкова хубав, колкото е твоя!Весела и усмихната седмица:):):)

    ОтговорИзтриване
  25. Мъхче, правила съм много козунаци но все нещичко неми допадаше. Но това е за мен рецептата ,лесна за изпълнение ,стана рецептата макар и малко да я промених.
    Опитай преди Великден какво ти коства ,ако ти хареса прави ги козунаците по тази рецепта.
    Не забравяй оцет да сложиш аз мисля че това е разковничето за бухването на короната.
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  26. dreamer, сигурна съм че ше се получи няма нищо сложно за да се направи.
    Ще чакам отзиви!
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
  27. Зиче страшна си!
    Не знам дали има друга като тебе!
    Уникален е станал сладкиша!
    И аз съм го планувала!
    Даже сега, като видях твоя се зачудих, дали да не го спретна утре и без това ми идват гости за няколко дни!
    Целувам те мила*)

    ОтговорИзтриване
  28. Ех, че ме изненада , Зиче! Такава красота си спретнала, че испанците ще ти завидят:)

    ОтговорИзтриване
  29. КАТЕНЦЕ, за гостите ще е страхото със сигурност ще им хареса .Стана наистина вълшебен а с талантливи твоите ръце си представям какво ще сътвориш?
    Целувам те миличка!

    ОтговорИзтриване
  30. Траянче, наистина от сърце ти БЛАГОДАРЯ за хубавата рецепта ,уникална е.
    Испанците ги подминах стана по хубав от тяхният по пухкав и голям наистина.
    Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  31. Мале, много обичам козунак. Зиме, лете, винаги го хапвам с удоволствие:)
    Благодаря за споделената рецепта и на теб и на Траянчето:)
    Много изкушаващо рано, рано сутрин:)

    ОтговорИзтриване
  32. Аууу, че вкусно и красиво! Страхотна си Зиче!

    ОтговорИзтриване
  33. Невероятна се е получила короната, Зиче, браво! Много ми хареса колко много плодове си включила в нея, богата е! Наистина е много вкусна, аз също често правя такава за закуска на малкия калпазан!
    Поздрави от мен и много прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  34. КОКОНА,и в къщи сме така хапваме го по всяко време.Направи на домашните да се насладите на страхотен вкус.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  35. МАРИАНКА,от кулинар като теб, е чест да прочета такива похвали.
    БЛАГОДАРЯ ТИ!
    ПРЕГРЪДКИ!

    ОтговорИзтриване
  36. МАРИЯ, аз обичам да има материал в тестените неща.:)))
    Стана прекрасен.
    Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  37. Наистина си неуморна, Зиче, възхищавам ти се! Страхотно изглежда,
    а много ми допада и твоята оценка за сравнение на козунаците и това вълшебство.
    Благодаря за двете ви с Траяна,
    поздрави и хубав ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  38. ДИАНЧЕ,то си е така все нещо ми липсваше в рецептите тука бол всичко:)))
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  39. Зиче, златни ти ръце, мила! Страхотна корона, невероятно красива е!:-))) Майстор си ми ти, майстор!
    Поздравления на теб и Траяна!
    Прегръдки и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване